گروه دانش و سلامت: ۳۴۶ هزار نفر از شهروندان تهرانی‌ در کانون‌های شکوفا ثبت‌نام کرده‌اند، این مطلب را مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران در نشست هماهنگی دبیران علمی و اجرایی کانون‌های شکوفا که در محل تالار شمس معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد اعلام کرد.

city ict

شکوفا مخفف شهروند کارآمد و فناوری اطلاعات است، این جشنواره در هفت شاخه روباتیک، بازی‌های رایانه‌ای، وبلاگ‌نویسی، رسانه‌های دیجیتال، مهارت‌های رایانه‌ای، گرافیک و برنامه‌نویسی موبایل برگزار می‌شود.به گزارش همشهری، دکتر کاوه تیمورنژاد همچنین با اعلام تاریخ برگزاری جشن جشنواره کانون‌های هفت گانه شکوفا، گفت: زمان برگزاری جشن جشنواره‌های شکوفا ۱۶ اسفند‌ماه تعیین شده است. وی افزود: تاریخ برگزاری جشن جشنواره کانون‌ها هم تعیین شده است.

وی افزود: جشن کانون طراحان گرافیک 29بهمن، رسانه‌های دیجیتال ۳۰بهمن، وبلاگ‌نویسی سه اسفند، برنامه‌نویسی موبایل 9اسفند‌ و جشن توسعه مهارت‌های رایانه‌ای 10 اسفند برگزار می‌شود.مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران در مورد تاریخ برگزاری دو کانون دیگر گفت: جشن بازی‌های رایانه‌ای با توجه به برگزاری نمایشگاه آثار، از تاریخ یکم تا ششم اسفند‌ماه برگزار می‌شود. جشن کانون روباتیک هم برای روزهای بیست و ششم و بیست‌وهفتم اسفند‌ماه درنظر گرفته شده است.

دکتر تیمور نژاد در ادامه جلسه گفت: هدف شهرداری از برگزاری جشن شکوفا، تشکیل ۳۷۴ کانون در قالب کانون‌های هفت‌گانه در سطح شهر تهران است.وی افزود: در حال حاضر و بعد از پایان مراحل ابتدایی کار، هدف اصلی ما بحث تشکیل شبکه‌های اجتماعی ماندگار در قالب این کانون‌هاست.

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: ما به‌دنبال این هستیم که شکوفا ماندگار شود و کار فقط به برگزاری جشنواره محدود نشود. این جشنواره به‌عنوان انگیزه و محرکی برای شهروندان طراحی شده تا وارد این عرصه شوند اما درنهایت با بستر‌سازی‌‌های انجام شده در جشنواره، به‌دنبال تشکیل کانون‌های جامعه‌محور محله‌ای هستیم. این کانون‌ها قابلیت تبدیل شدن به NGO‌های مردم‌نهاد را دارند.

دکتر تیمورنژاد با تأکید بر محله‌محوری جشنواره شکوفا، افزود: 16 اسفند اعلام می‌کنیم که ۳۷۴ کانون محله‌ای به تفکیک و برای هر هفت کانون شکوفا در محلات تهران تاسیس شده است و در واقع این تاریخ پایان کار جشنواره نیست بلکه آغاز راه ماست.
وی سپس به بررسی وضعیت تعداد ثبت‌نام شده‌ها درکانون‌های هفت‌گانه شکوفا پرداخت و گفت: محدودیتی از نظر ثبت‌نام نداریم و علاقه‌مندان هنوز هم می‌توانند در کانون‌ها ثبت‌نام کنند. مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران درباره آمار ثبت‌نام‌شدگان گفت: تا امروز درمجموع ۳۴۶ هزار نفر از شهروندان تهرانی‌ در کانون‌های شکوفا ثبت‌نام کرده‌اند و عضو این کانون شده‌اند که بیشترین میزان ثبت‌نام در شکوفا به محلات چهار، ۱۵ و دو اختصاص دارد.

وی در ادامه تعداد ثبت‌نام‌شدگان هر کانون را به تفکیک اعلام کرد و گفت: کانون رسانه‌های دیجیتال با ۷۷هزار عضو بیشترین تعداد ثبت‌نامی‌ها را دارد. پس از آن به‌ترتیب کانون وبلاگ‌نویسی با ۶۲ هزار عضو، کانون برنامه‌نویسی موبایل با ۵۶ هزار نفر، بازی‌های رایانه‌ای با ۵۵ هزار نفر، روباتیک با ۴۹ هزار نفر، طراحان گرافیک با ۳۷ هزار نفر و کانون توسعه مهارت‌های رایانه‌ای با ۳۵ هزار ثبت‌نامی در رتبه‌های بعدی هستند.

در ادامه جلسه دبیران تخصصی و دبیران هادی کانون‌های هفت‌گانه در مورد نحوه برگزاری جشن‌های اختتامیه کانون‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختند. شهروندان تهرانی می‌توانند از طریق سایت mytehran.ir در این جشنواره و کانون‌ها ثبت‌نام کنند.

کد خبر 198191
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز