همشهری آنلاین: سخنگوی کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که مشورت‌ها درباره‌ زمان و مکان دور بعدی مذاکرات 1+5 و ایران ادامه دارد.

مایکل مان سخنگوی اشتون

مایکل مان به ایسنا گفت: در چارچوب مشورت‌های جاری برای توافق درباره‌ دور بعدی گفت‌و‌گوها میان 3+3 و ایران، هلگا اشمید(معاون اشتون) و دکتر علی باقری (معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران) 14 ژانویه (دوشنبه25 دی) گفت‌و‌گویی تلفنی داشتند.

3+3 عبارتی است که اروپا‌یی‌ها بر استفاده از آن برای نام بردن از شش کشور مذاکره کننده با ایران (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه، آلمان) تاکید دارند. دیگران از این گروه با نام 1+5 یاد می‌کنند.

سخنگوی اشتون با بیان این‌که «مشورت‌ها برای آماده کردن دور بعدی گفت‌وگوها در جریان است» افزود: همچنان درباره‌ زمان و مکان در حال مشورت هستیم،‌ ما پیشنهادی را ارایه کرده و امیدوار به دریافت پاسخ‌ هستیم.

اظهارات وی در حالی مطرح شد که رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت خارجه درباره مذاکرات ایران و 1+5 گفت: هفته گذشته ایران پیشنهادات خود را درباره زمان و مکان مذاکرات اعلام کرد و شب گذشته خانم اشمید تماسی با آقای باقری داشتند و در این گفت‌وگوی تلفنی درباره زمان مذاکرات بعدی توافق کردند.

کد خبر 198053
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز