یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بیان این که جلسه مجلس با رئیس جمهور در روز چهارشنبه (27 دی‌ماه) به صورت علنی برگزار خواهد شد گفت: تاکنون تصمیم بر آن بوده که تمام جلسه روز چهارشنبه یعنی 4 ساعت مختص به موضوع حضور رئیس جمهور و صحبت‌های ایشان باشد.

احمدی نژاد

به گزارش ایسنا، عبدالرضا مصری در حاشیه جلسه علنی در جمع خبرنگاران گفت: قرار است در این جلسه علاوه بر رئیس جمهور تعدادی از وزراء و نمایندگان نیز صحبت کنند.

وی با بیان این که معاونت رئیس جمهور برای حضور رئیس جمهور در مجلس سه بار نامه به هیات رئیسه داده است گفت: بنابر قانون اساسی حق مسلم رئیس جمهور حضور در مجلس برای ارائه گزارش است که دفعه اول نامه‌ای به هیات رئیسه با این مضمون ارائه شد و در نامه‌ی دوم زمان حضور ایشان به تعویق افتاد. مجددا در نامه‌ی سوم که هفته‌ی گذشته به هیات رئیسه ارجاع شد درخواست حضور رئیس جمهور برای ارائه گزارش مطرح شد که با موافقت هیات رئیسه ان شاء الله رئیس جمهور در روز چهارشنبه هفته جاری در مجلس حضور خواهند داشت.

وی در توضیح روال اداری جلسه در روز حضور رئیس جمهور در مجلس گفت: طبق مصوبه مجلس این جلسه علنی خواهد بود تا تمامی مذاکرات مستقیم پخش شود؛ مگر آنکه تقاضای دیگری برای غیرعلنی بودن این جلسه از سوی ریاست جمهوری مطرح شود؛ با این وجود اصل بر برگزاری جلسه علنی است مگر آنکه استثناهایی بنا بر ضرورت جامعه وجود داشته باشد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس ادامه داد: بر این اساس مقرر شد تعدادی از نمایندگان، رئیس جمهور و تعدادی از وزرا در این جلسه صحبت کنند البته ما شایعاتی شنیده‌ایم که رئیس جمهور صرفا می‌خواهد یک ساعت گزارش دهد و برود، ولی چیزی در این رابطه رسما به ما ا علام نشده است تا هیات رئیسه تصمیم‌گیری کند.

مصری تاکید کرد: بر این اساس تاکنون بحث بر این بوده که جلسه چهار ساعت علنی روز چهارشنبه به موضوع حضور رئیس جمهور و ارائه گزارش ایشان و صحبت‌های نمایندگان اختصاص داده شود و اگر موضوع جدیدی قرار باشد رخ دهد حتما آن را اطلاع می‌دهیم.

کد خبر 197662
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز