ساری - بتول سلطانی: شهر ساری با سابقه سه هزار ساله به‌عنوان مرکز مازندران با جمعیتی بالغ بر 400هزار نفر در بخش‌های توسعه‌ای شاهد معضلات و عقب‌ماندگی‌های فراوانی است.

سطل زباله

 این در حالی است که مرکز استان مازندران هر ساله شاهد میلیون‌ها مسافر و گردشگراست اما متأسفانه هیچ امکانات رفاهی - تفریحی که در خور مرکزیت استان باشد دیده نمی‌شود. توسعه و آرایش مبلمان شهری بر مبنای نیازهای آنی و آتی یکی از ضرورت‌های اساسی است که باید متولیان امر برای تحقق آن هدفگذاری کنند.

معضل زباله،ترافیک سنگین و کلافه‌کننده خودروها، نبود پارکینگ مناسب با نیازهای کنونی، نداشتن ناوگان حمل‌ونقل عمومی پیشرفته و فقدان فضاهای فرهنگی و تفریحی مورد تقاضای مردم و ضعف زیرساخت‌ها در حوزه‌های خدماتی و ده‌ها مورد دیگر از مشکلات فعلی مرکز مازندران به شمار می‌رود.

شهردار ساری در گفت‌وگو با همشهری با بیان اینکه زباله یکی از مشکلات اساسی در جوامع امروزی است که به‌دنبال گسترش شهرنشینی ایجاد شده، گفت: استان مازندران و شهر ساری هم به‌علت شرایط اقلیمی با این بحران دست به گریبان است.
مهدی عبوری از راه‌اندازی نیروگاه زباله سوز در ساری خبر داد و افزود: اجرای نیروگاه زباله سوز با اعتباری بالغ بر 46میلیارد تومان در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه بحث زباله و روند نصب نیروگاه تولید برق از زباله شهری یکی از مشکلات اساسی در ساری است، تصریح کرد: در حال حاضرشهرداری ساری به واسطه انتقال و دفن زباله هزینه‌های بسیاری را متحمل می‌شود. شهردار مرکز استان خاطرنشان کرد: در عملیات احداث نیروگاه زباله سوزکه با مشارکت دولت انجام می‌شود حدود 60درصد اعتبارات این نیروگاه توسط دولت و 40درصد توسط شهرداری ساری تأمین خواهد شد. عبوری از اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در شهر ساری خبر داد و افزود:در این طرح شهر ساری به 30ناحیه تقسیم می‌شود و کانکس‌های مخصوص زباله‌تر و خشک در این نواحی مستقر می‌شوند. وی اظهار کرد: همچنین کیسه‌های مخصص زباله‌تر و خشک در بین شهروندان توزیع خواهد شد و در ازای تحویل زباله‌های تفکیک شده‌تر و خشک شهرداری به‌منظور تشویق شهروندان، مواد شوینده به آنها خواهد داد.

شهردار ساری به عملکرد پنج ماهه خود اشاره کرد و گفت: از مهم‌ترین پروژه‌های انجام شده آزادسازی و بهسازی امامزاده یحیی ساری بوده که در 29روز عملیات تملک، تخریب، بهسازی و بازسازی محوطه آن انجام شده است. عبوری با اشاره به پروژه پل زغالچال ساری که از مصوبات دور دوم سفر دولت به مازندران بوده است، تصریح کرد: طرح این پروژه تغییر کرده و درحال حاضر این پروژه با اعتبار 10میلیارد تومان عملیات اجرایی آن پس از مصوبه جدید از سوی شورای ترافیک استان و انتخاب پیمانکار جدید آغاز می‌شود. وی از ایجاد پارکینگ‌های مختلفی در خیابان‌های شیخ طبرسی، خیابان فرهنگ، خیابان امیرمازندرانی و پارکینگ طبقاتی در خیابان قارن خبر داد و اظهار کرد: چند پارکینگ بزرگ دیگر نیزتا پایان سال‌جاری در ساری به بهره‌برداری خواهد رسید. شهردار ساری بابیان اینکه بازگشایی کمربندی غربی، یکی از خواسته‌های شهروندان ساروی است، افزود: این پروژه مورد توجه جدی شهرداری قرار دارد. این پروژه در چهار فاز سه راه جویبار به 22بهمن، 22بهمن تا شهید قربانی، شهید قربانی به پل ملیک و پل ملیک به گارد جنگل تقسیم شده است که عملیات تملک، تخریب، زیرسازی و بازسازی این پروژه صورت گرفته است و در چهار ماهه گذشته از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است و امیدواریم تا چند‌ماه آینده یک باند خاکی این محور جهت کاهش ترافیک بهره‌برداری شود.

عبوری از پیشرفت فیزیکی پل کابلی داراب با وجود مشکلات و انتقادات خبر داد و افزود:در مرحله نصب پایه‌های پل کابلی داراب هستیم، همچنین هزینه احداث این پل بالغ بر 17میلیارد تومان است. وی خواستارتخصیص اعتباردر بودجه سال 92برای تملک زمین‌های قرار گرفته در طرح ساخت بلوار26متری از پل کابلی داراب تا پل زغالچال شد که این امرنقش بسزایی در کاستن بار ترافیکی در بلوار امام رضا(ع) خواهد داشت.

عبوری با اشاره به احداث کانال در مناطق مختلف ساری افزود: در برخی از مناطق ساخت کانال‌ها همراه با احداث پل بوده است که می‌توان به احداث پل و کانال در انتهای کوی شفا اشاره کرد. شهردار ساری با بیان اینکه هیچ استانی متحول نخواهد شد مگر آنکه مرکز آن استان متحول شود، تصریح کرد: برای همین تأکید دارم باید یک اراده جمعی برای ایجاد تحول در ساری به‌وجود‌ آید.

کد خبر 197339

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز