گروه شهری: شهرداری تهران در میان کلانشهرهای کشور رتبه اول نوسازی بافت‌های فرسوده را به‌دست آورد

مدیرعامل نوسازی بافت‌های فرسوده شهر تهران با اعلام این خبر گفت: تهران در سال گذشته توانسته است هشت‌درصد از بافت فرسوده خود را بدون حمایت‌های دولتی نوسازی کند و با این اقدام نسبت به سایر کلانشهرهای کشور پیشی گرفته و در حدود دوبرابر میزان نوسازی آنان فعالیت کرده است.

علیرضا جعفری به همشهری گفت: کلانشهر تهران با یک فاصله دوبرابری نسبت به اصفهان و مشهد توانسته است بافت فرسوده خود را نوسازی کند. به گفته وی مشهد و اصفهان، هر کدام توانسته‌اند در حدود 3.5درصد از بافت فرسوده خود را بدون کمک‌ها و حمایت‌های قانونی دولت نوسازی کنند. جعفری اظهار داشت:

براساس برنامه پنجم توسعه دولت مکلف است که با اتخاذ سیاست‌های حمایتی و تسهیلات تشویقی سالانه 10درصد از بافت‌های فرسوده شهر تهران را در کل کشور نوسازی کند اما تاکنون نه تنها در تهران که در سایر کلانشهرها نیز دولت از نوسازی بافت فرسوده حمایت نکرده است. به گفته جعفری اقدام برای نوسازی بافت فرسوده چه در تهران و چه سایر کلانشهرها با تکیه بر بودجه‌های عمومی مدیریت‌های شهری بود و دولت این وظیفه‌اش را فرو گذاشته است. مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران افزود:

به‌دست‌آوردن این رتبه در کشور بدون حمایت دولت صورت گرفته است و تنها سیاست‌های تشویقی شهرداری تهران باعث نوسازی هشت‌درصدی در بافت فرسوده پایتخت شد. وی گفت: فقط یک پنجم آنچه در قانون ذکر شده است از سوی دولت تحت عنوان تسهیلات بانکی برای نوسازی بافت فرسوده اختصاص یافته که این میزان نیز در مقایسه با آنچه در شهرداری تحت عنوان ظرفیت‌سازی بوده، مقدار ناچیزی است.

کد خبر 197023
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز