گروه حوادث: پیرزن 60ساله با ادعاهای دروغین توانست یک سال تمام خانواده‌ای را به وحشت انداخته و از آنها کلاهبرداری کند.

متهمان

راز کلاهبرداری میلیونی این پیرزن زمانی فاش شد که او برای باطل کردن طلسم، یک کیلو طلای زوج جوان را به سرقت برد و پا به فرار گذاشت. زوج مالباخته وقتی دیدند خبری از پیرزن و طلاهایشان نیست فهمیدند که در همه یک سال گذشته در دام یک کلاهبردار حرفه‌ای گرفتار بوده‌اند و به همین دلیل تصمیم گرفتند از او شکایت کنند. آنها به اداره آگاهی اصفهان رفتند و در این میان زن جوان به مأموران گفت: یک سال پیش پیرزن 60ساله‌ای به نام پروین که از آشنایانمان است وقتی به خانه مان آمد مدعی شد که با یک فالگیر و رمال حرفه‌ای آشنا شده و وی به او گفته که خانه ما از سوی اجنه طلسم شده است.

او ادامه داد: پروین مدت‌ها بود که به خانه ما رفت‌وآمد داشت و گرچه در ابتدا حرف هایش را باور نکردیم اما او در روزهای بعد شواهدی به ما نشان داد که حرف هایش را باور کردیم. یک روز پروین مدعی شد که مرد رمال به او گفته که جن‌ها در یکی از کمد دیواری‌های خانه‌مان یک دستمال خون آلود قرار داده‌اند و این بدان معناست که دخترمان به‌زودی بر اثر یک بیماری سخت می‌میرد. وقتی خودمان را به کمد دیواری رساندیم، با دیدن دستمال خونی شوکه شدیم.

مرد رمال گفته بود که خانه ما طلسم شده است و اگر برای شکستن طلسم اقدام نکنیم، دخترمان خواهد مرد. زن جوان افزود: ما که حرف‌های پروین را باور کرده بودیم از او برای شکستن طلسم کمک خواستیم و وی مدعی شد که مرد رمال گفته که در ازای دریافت پنج میلیون تومان حاضر است طلسم را باطل کند. ما هم این مبلغ را به پروین پرداخت کردیم تا به‌دست مرد رمال برساند اما این پایان ماجرا نبود چرا که چند روز بعد پروین به خانه مان آمد و گفت که طلسم از روی دخترم برداشته شده اما چون همه خانه طلسم شده این بار قرار است برای یکی دیگر از اعضای خانواده اتفاق بدی بیفتد.

زن جوان در ادامه گفت: در همه یک سال گذشته به‌خاطر حرف‌های پروین در ترس و وحشت زندگی می‌کردیم. در این مدت حدود 50میلیون تومان به او دادیم تا وی این پول را به مرد رمال بدهد و او طلسم را باطل کند. تا اینکه چند روز پیش پروین ادعای جدیدی را مطرح کرد. او گفت که همه طلسم‌ها از بین رفته به غیراز یک طلسم. سپس مدعی شد که تمامی طلاهای موجود در خانه طلسم شده‌اند و اگر طلسم آنها باطل نشود، استفاده از آنها باعث مرگمان خواهد شد.

پروین مدعی شد که مرد رمال برای این کار 11میلیون تومان خواسته و علاوه بر آن باید وی همه طلاهای موجود در خانه را نزد او ببرد تا طلسمشان باطل شود. ما هم تمامی طلاهای موجود در خانه را که یک کیلو بود به همراه 11میلیون تومان به پروین دادیم و قرار شد وی آنها را نزد مرد رمال ببرد اما از همان روز این زن ناپدید شد و دیگر او را ندیدیم.

با شکایت این زوج، دستور بازداشت پیرزن فراری صادر شد و کارآگاهان برای یافتن ردی از او وارد عمل شدند. سرهنگ حسین زاده، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این خبر گفت: با اطلاعاتی که زوج شاکی در اختیار پلیس قرار داده بودند، مأموران توانستند مخفیگاه پروین را ردیابی و او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.وی ادامه داد: پیرزن 60ساله بعد از انتقال به اداره آگاهی به کلاهبرداری از خانواده شاکی اعتراف کرد و مدعی شد با توجه به رفت‌وآمدش به خانه آنها، از وضعیت خوب مالی این خانواده باخبر شده و با طرح این نقشه تصمیم به کلاهبرداری از آنها گرفته بود. متهم برای اینکه طعمه‌هایش را بترساند با قرار دادن دستمال خونی در کمد دیواری خانه و انجام کارهای دیگر توانسته بود اعتماد آنها را جلب و به این ترتیب به بهانه شکستن طلسم خیالی، دست به کلاهبرداری به مبلغ 60میلیون تومان و همچنین سرقت یک کیلو طلا از این خانواده بزند.

کد خبر 196348
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز