کسانی که می‌خواهند طول مدت خدمت سربازی‌شان به‌صورت رایگان به‌عنوان سابقه بیمه‌پردازی نزد سازمان تأمین اجتماعی محاسبه شود، نیازمند داشتن سه شرط اساسی هستند.

تامین اجتماعی

مهرداد محقق‌زاده، معاون فنی و درآمد سازمان تأمین‌اجتماعی با اعلام این خبر گفت: این سه شرط عبارتند از اینکه داوطلبان باید قبل از ورود به خدمت سربازی سابقه‌بیمه پردازی داشته باشند، پیش از هفتم مرداد سال 1385خدمت سربازی‌شان به پایان رسیده باشد و پس از پایان سربازی نیز بیمه‌پرداز سازمان بیمه تأمین اجتماعی بوده‌باشند.

او توضیح داد که براساس استفساریه ماده 95قانون تأمین اجتماعی که از سوی مجلس تصویب شده است، این سه شرط برای افرادی که متقاضی استفاده از سابقه بیمه رایگان دوران خدمت سربازی هستند، الزامی است و نبود هر یک از این سه شرط امکان برخورداری افراد از این نوع سابقه بیمه‌پردازی را ناممکن خواهد کرد. این افراد می‌توانند در مراجعه به دفاتر تأمین اجتماعی از این نوع مزایا برخوردار شوند و سابقه بیمه‌پردازی‌شان را درصورت دارابودن شرایط کامل به مجموع سوابقشان انتقال دهند. کسانی که این شرایط را ندارند و مایلند که سال‌های خدمت سربازی به سابقه بیمه‌پردازی‌شان اضافه شود، با پرداخت‌ حق بیمه زمان سربازی به این سازمان می‌توانند سابقه بیمه پردازی‌شان را افزایش دهند.

کد خبر 195116
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز