گروه اجتماعی: چند دانش‌آموز پیرانشهری هنوز در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

دانش آموزان

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس به فارس گفت: تعدادی از دانش‌آموزان در بیمارستان سینای تبریز هنوز در بخش آی‌سی‌یو هستند و خوشبختانه تنفس عادی دارند و نیازی به دستگاه تنفس مصنوعی نیست.رسول خضری، با بیان اینکه امید به بازیافتن سلامتی آنها بیشتر شده است، افزود: دانش‌آموزانی که در بیمارستان سینای تبریز هستند، دچار مشکلات ریوی و حتی خونریزی معده بر اثر آتش‌سوزی شدند.


وی با بیان اینکه بحث درمان این دانش‌آموزان را پیگیری می‌کنیم، اظهار کرد: با تعدادی از وکلا گفت‌وگو کردم تا برای حمایت از دانش‌آموزان آسیب‌دیده پیرانشهری در قوه‌ قضاییه طرح دعوا شود.نماینده مردم پیرانشهر گفت: امیدواریم پیگیری‌های ما باعث شود تا مسئولان مربوطه در این زمینه اقدام کنند و برای 150هزار کلاس درس دیگر که دارای بخاری نفتی هستند، فکری بکنند. چهارشنبه 15آذر‌ماه جاری، آتش‌سوزی بخاری نفتی کلاس درس دبستان دخترانه روستای شین آباد پیرانشهر منجر به فوت یک دانش‌آموز و مصدومیت 27دانش‌آموز دیگر شد.

مقامات ارشد آموزش و پرورش به‌طور تلویحی خدمتگزار، معلم کلاس و بخاری نفتی شرکت... را مقصران حادثه آتش‌سوزی می‌دانند.حادثه آتش‌سوزی دبستان دخترانه روستای شین‌آباد پیرانشهر موجب شد تا عزم نمایندگانی که پیش از این بنا به دلایلی به‌دنبال استیضاح وزیر آموزش و پرورش بودند برای این کار جزم‌تر شود.برخی دیگر از نمایندگان مجلس همسو با افکار عمومی خواستار استعفای وزیر آموزش و پرورش شدند که در نهایت منجر به عذرخواهی اجباری حاجی‌بابایی شد.

‌حاجی‌بابایی درمجلس گفت: «از الان تا قیامت بابت هر اتفاقی که در آموزش و پرورش می‌افتد عذرخواهی می‌کنم.»هم‌اکنون 25نماینده مجلس موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش را پیگیری می‌کنند، البته برخی نمایندگان معتقدند اکنون فضا برای استیضاح مناسب نیست. نماینده مردم پیرانشهر اعلام کرده که در پی طرح پرسش از وزیر آموزش و پرورش در مجلس است.

کد خبر 194447
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز