سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۴:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین:وزیر امور خارجه مالزی که کشورش ریاست دوره ای سازمان کنفرانس اسلامی را برعهده دارد از کشورهای اسلامی خواست ایده حمایت تسلیحاتی از حزب الله را بررسی کنند .

 به گزارش منابع خبری مالزی از همه کشورهای اسلامی خواست ضمن بررسی ایده ارسال سلاح برای نیروهای مقاومت حزب الله لبنان برای دفاع در برابر تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان، اجازه ندهند این رژیم به هرکاری که می خواهد، دست بزند.

 خبرگزاری فرانسه در گزارشی از کوالالامپور اعلام کرد سیدحمید البار وزیر خارجه مالزی  روز سه شنبه  17 مرداد خواستار ان شده که کشورهای اسلامی باید در اندیشه مجهز کردن حزب الله لبنان به سلاح باشند.


وی افزود: دولت های عضو سازمان کنفرانس اسلامی باید در مورد این گزینه ارسال سلاح برای نیروهای مقاومت حزب الله بیندیشند و نباید اجازه دهند اسرائیل هرکاری را که بخواهد، انجام دهد.

البار درعین حال تاکید کرد که هرگونه اقدامی در این زمینه باید در چارچوب احترام به قوانین و اصول بین المللی صورت گیرد.

وزیر امور خارجه مالزی همچنین از پیش نویس قطعنامه آمریکا و فرانسه درباره لبنان که هم اکنون در شورای امنیت در حال بررسی است، به سبب آنکه به ضرورت آتش بس فوری و عقب نشینی اشغالگران قدس از جنوب لبنان اشاره نمی کند، انتقاد کرد.

البار گفت : به اعتقاد من نباید تنها به اسرائیل توجه کرد، بلکه باید خواسته های لبنان را نیز مد نظر قرار داد و گوش دادن به آنچه اسرائیل می خواهد ، غیر منصفانه و نابرابر است،جهان نباید تنها به تمایلات اسرائیل پاسخ دهد، بلکه باید عدالت و انصاف را در نظام بین المللی حاکم کرد.

سازمان کنفرانس اسلامی اخیر در نشست فوق العاده خود در مالزی که پنجشنبه 12 مرداد(3 اوت) برگزار شد، خواستار برقراری آتش بس فوری و انجام تحقیقات بین المللی درباره جنایاتی شد که رژیم اسرائیل در لبنان مرتکب می شود.
 

کد خبر 1942

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز