پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مراسم سالانه کنفدراسیون فوتبال آسیا برای انتخاب برترین‌های فوتبال و فوتسال این قاره در کوالالامپور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی کنفدراسیون فوتبال آسیا در این مراسم لی کیون هو (Lee Keun-ho) از کره جنوبی به عنوان مرد سال 2012 فوتبال آسیا انتخاب شد. لی نخستین بازیکن کره‌ای است که از زمان برگزاری این مراسم در سال 1994 به عنوان بهترین بازیکن آسیا انتخاب می‌شود.

لی بازی‌های درخشانی برای تیم اولسان هیوندای و تیم ملی کره جنوبی به نمایش گذاشت و اولسان با بازی‌های خوب این مهاجم 27 ساله توانست فاتح رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا شود. علی کریمی از ایران و جنگ زی از چین نیز نامزد دریافت این جایزه بودند.

لی در مرحله گروهی رقابتهای انتخابی جام جهانی نیز در هر چهار مسابقه کره جنوبی بازی کرد و دو گل برای این تیم به ثمر رساند.

محمد عبدالکریم کرار بازیکن تیم زیر 19 سال عراق نیز عنوان بهترین بازیکن جوان آسیا را به خود اختصاص داد.

تیم عراق با درخشش این بازیکن تا فینال مسابقات جوانان آسیا پیش رفت اما با شکست برابر کره جنوبی نایب قهرمان شد.

در بخش فوتسال رافائل هنمی بازیکن تیم ملی ژاپن جایزه بهترین بازیکن را به خود اختصاص داد. هنمی با تیم فوتسال ژاپن قهرمان آسیا شد.

آساکو تاکیموتو مربی ژاپنی و کمک مربی تیم نوجوانان دختر زیر 17 سال این کشور نیز در پی عملکرد خوب آن تیم در جام جهانی به عنوان بهترین مربی زن آسیا برگزیده شد. تاکیموتو دستیار هیروشی یوشیدا سرمربی مرد این تیم بود و ژاپن با هدایت آنها به مرحله یک چهارم پایانی جام جهانی راه یافت.

آیا میاما بازیکن تیم فوتبال زنان ژاپن عنوان بهترین بازیکن زن آسیا را به دست آورد. ژاپن با بازیهای خوب میاما در المپیک لندن برزیل و فرانسه را شکست داد و به فینال رسید که با شکست برابر آمریکا به مدال نقره بسنده کرد.

هانای شیباتا بازیکن تیم دختران زیر 20 سال ژاپن نیز عنوان بهترین بازیکن جوان آسیا را به دست آورد.

کد خبر 192728
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز