گروه اجتماعی - مینا شهنی‎:‎ حساسیت مسئولان مدتی است که نسبت به محیط آرایشگاه‌های زنانه بیشتر شده و به‌نظر می‌رسد تلاش‌های زیادی برای ساماندهی این آرایشگاه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

آرایش گاه

هنوز معلوم نیست که براساس کدام آمار و ارقام یا نتایج کدام پژوهش این محیط‌های زنانه نیازمند به ساماندهی تشخیص داده شده‌اند اما افزایش ناگهانی نگرانی مسئولان نسبت به آرایشگاه‌های زنانه احتمالا دلیلی دارد که هنوز به اطلاع افکار عمومی نرسیده است.

زهرا سجادی، معاون امور خانواده مرکز زنان ریاست‌جمهوری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفته که با وزیر کشور برای ساماندهی آرایشگاه‌های زنانه جلسه‌ای برگزار خواهد کرد.او توضیح داده: آرایشگاه‌های زنانه تاکنون آسیب‌های زیادی دربرداشته‌اند و طرح ساماندهی آرایشگاه‌ها توسط مرکز امور زنان ریاست‌جمهوری با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان فنی و حرفه‌ای و وزارت صنعت، معدن و تجارت اجرایی می‌شود. تاکنون جلساتی را با اتحادیه آرایشگران، نیروی انتظامی، وزارت کشور، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، بهزیستی، سازمان فنی و حرفه‌ای و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌منظور ساماندهی آرایشگاه‌های زنانه داشته‌ایم. در ادامه این جلسات، بعد از تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی جلسه‌ای با وزیر کشور خواهیم داشت تا این طرح هر چه زودتر عملیاتی شود.

وی ادامه داد: پس از جلساتی با این گروه‌ها، قرار شد تا بسته‌ای را برای آموزشگاه‌ها و آرایشگاه‌ها آماده کنیم. از سوی دیگر طی جلساتی که با شهرداری داشتیم، قرار شد طرحی برای مجوز گرفتن آرایشگاه‌ها درنظر گرفته شود تا پروسه مجوز گرفتن کوتاه شود وپس از آن آرایشگاه‌هایی را که مجوز دارند وارد حیطه آموزش می کنیم.

سجادی درباره آسیب‌های آرایشگاه‌های زنانه افزود: متأسفانه اقدامات زیادی در آرایشگاه‌ها مانند بوتاکس و تاتو توسط افراد غیرحرفه‌ای انجام می‌شود که آسیب‌های زیادی از بعد جسمی برای خانم‌ها به‌وجود می‌آورند. همچنین برخی آرایشگاه‌ها از نظر اخلاقی ترویج‌گر مسائلی هستند که آسیب‌های روانی به‌مراتب زیادی به همراه دارند.به گفته معاون امور خانواده مرکز زنان ریاست‌جمهوری، حدود هزار آرایشگاه زنانه مجوز دارند. این درحالی است که 15هزار آرایشگاه بدون مجوز و به‌صورت زیرزمینی فعالیت می‌کنند.

پیش از این نیز در 22شهریور امسال ناصر سیفیان رئیس مرکز انتظام پلیس پیشگیری نیروی انتظامی از حضور نگهبانان زن در مراکز تفریحی، آموزشی و تجاری مخصوص زنان خبر داده و گفته بود که این زنان برای حفظ حریم بانوان فعالیت می‌کنند.
سرهنگ سیفیان به خبرگزاری ایسنا گفته‌بود که این بانوان نگهبان در اماکن خصوصی و دولتی حضور خواهند یافت و آموزش‌های لازم را در راستای حفاظت از محل‌ها می‌بینند.

او استخرهای زنان، تالارهای عروسی، آرایشگاه‌ها و... را ازجمله مکان‌هایی نامیده‌بود که زنان نگهبان می‌توانند در آنها به فعالیت بپردازند و گفته بود: وجود نگهبانان زن علاوه بر حفظ اموال، باعث از بین رفتن مشکلاتی می شود که ممکن است توسط موبایل‌های دوربین‌دار و برخی رفتارهای ناهنجار و... ایجاد شود.

بروز حساسیت در نیروی انتظامی از یک سو و در مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری از سوی دیگر در فاصله کمتر از سه‌ ‌ماه نشان می‌دهد که عزمی جدی جهت ایجاد یکسری ضوابط برای‌ آرایشگاه‌های زنانه در حال شکل‌گیری است. در حال حاضر آرایشگاه‌های زنانه زیرنظر صنف آرایشگران زن فعالیت می‌کنند و مجوز فعالیت‌شان را نیز از همین صنف دریافت می‌‌کنند.

کد خبر 192304

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز