گروه شهری: رئیس شورای اسلامی شهر تهران روز گذشته آغاز هفته بسیج را گرامی‌داشت.

شورای شهر

مهدی چمران بسیج را نمونه‌ای از ایثار و شهادت و ازخودگذشتگی و تلاش خالصانه در راه خدا دانست و افزود: در دوران دفاع مقدس بسیج نشان داد که بدون توقع و با کمترین امکانات در مقابل قوی‌ترین دشمنان می‌ایستد و با این آمادگی است که می‌توانیم باز هم امیدوار باشیم در مقابل دشمن به خوبی بایستیم. وی درعین حال که از بسیج شهرداری تهران به عنوان افتخار مدیریت شهری نام برد، همزمانی ایام محرم با هفته بسیج را باعث تأثیرات فراوان بر روح و جان دانست.

به گزارش همشهری، محسن پیرهادی، فرمانده بسیج شهرداری تهران هم در جلسه روز گذشته شورای شهر به مناسبت هفته بسیج حاضر شد تا گزارش کوتاهی از عملکرد بسیج شهرداری ارائه دهد. وی با اعلام اینکه 38هزار و 500نفر از کارکنان شهرداری تهران (برابر با 74درصد) بسیجی هستند، گفت: به این ترتیب شهرداری تهران رتبه نخست را در بسیج ادارات کشور دارد. وی به حضور مستمر بسیج شهرداری در نمازجمعه تهران اشاره کرد و گفت: طی 17هفته گذشته در تقاطع طالقانی و وصال، غرفه‌های فرهنگی راه‌اندازی کرده‌ایم تا جاذبه‌های نمازجمعه برای کودکان و نوجوانان افزایش یابد.

پیشنهاد ثبت اطلاعات تهران در جنگ

احمد مسجدجامعی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران دیروز خواستار آن شد تا بسیج شهرداری تهران اقدام به ثبت اطلاعات مربوط به موشک‌باران و بمباران‌های تهران کند. ازنظر مسجدجامعی، تهران چهاربار هدف موشک‌باران یا بمباران قرار گرفت و طی آن دو بیمارستان، یک مهد کودک و چند منزل مسکونی تخریب شد و جمعی از شهروندان شهید شدند که به‌نظر می‌رسد در شناسنامه تهران ثبت نشده باشد. وی به‌عنوان نمونه گفت: محل اصابت موشک در بیمارستان بهرامی و عیوض‌زاده آسفالت شده که بهتر است یادمانی در آن نصب شود.

معصومه آباد، رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر تهران نیز در جلسه روز گذشته شورای شهر از سازمان زیبا‌سازی‌ شهرداری تهران بابت توسعه سرویس‌های بهداشتی در راستای مصوبه شهر دوستدار سالمند و کودک قدردانی کرد. وی در توضیح عملکرد شهرداری تهران و افزایش تعداد چشمه‌های سرویس‌های بهداشتی عمومی در تهران گفت: چهارهزارو80 چشمه سرویس بهداشتی در شهر تهران وجود داشت که ظرف دو سال اخیر 500چشمه سیار و 300چشمه ثابت راه‌اندازی شده است.

تقدیر بابت راه‌اندازی نهضت ساخت مسجد

دیروز حبیب کاشانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران اقدامات شهرداری تهران در امر ساخت مسجد را مبارک و خوب ارزیابی کرد و در عین حال خواستار آن شد تا شهرداری تهران برای روشن‌شدن ابهامات موجود در زمینه نحوه تأمین اعتبار ساخت این مساجد، مالکیت و اسناد این اراضی، نحوه مکان‌یابی و ابهاماتی از این دست به ارائه گزارشی به اعضای شورای شهر بپردازد. مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران نیز دراین باره گفت: در شورای انقلاب فرهنگی نیز بر لزوم توسعه ساخت مساجد و حتی نحوه معماری این مساجد تأکید شده و اعضای شورا پیگیر آن بودند که در طرح‌های جامع و تفصیلی شهر تهران درباره این مهم چه تصمیماتی اتخاذ شده است.

چمران فرصت را غنیمت شمرد و از شهرداری تهران خواست با توجه به تأمین اعتبار مسجد میدان انقلاب (ضلع شمال غربی) تا پایان امسال تکلیف ساخت این مسجد و املاک مجاور آن نیز روشن شود.حسن بیادی نیز به موضوع کمبود مسجد در شهر تهران اذعان کرد اما درعین حال از شهرداری تهران خواست تا هنگام اتخاذ تصمیماتی از این دست حتما با شورای شهر تهران هماهنگ باشد. دبیر، عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران نیز در پایان اظهارات حسن بیادی ساخت و توسعه مساجد در این دوره مدیریت شهری را در تاریخ بلدیه تهران بی‌سابقه ارزیابی کرد و گفت: شورای شهر تهران نیز در این مدت هر بار که بحث ساخت مساجد و حسینیه‌ها به میان آمده، به راحتی بودجه آن را تصویب کرده است.

رعایت نکات بهداشتی در مراسم عزاداری

نگرانی بابت تضمین سلامت عزاداران حسینی باعث شد تا دیروز در جلسه شورای شهر به برخی نکات بهداشتی اشاره شود؛ در این باره معصومه ابتکار، رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر گفت: طی جلساتی که با سازمان دامپزشکی شهر تهران داشتیم بر لزوم ذبح دام با نظارت این سازمان تأکید شد.پرهیز از استفاده از ظروف یکبارمصرف پلاستیکی به‌ویژه برای چای و مایعات گرم یکی از این هشدارها بود که از نظر معصومه ابتکار می‌تواند عوارض گوناگونی برای سلامتی انسان داشته باشد.

کد خبر 191976
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز