همشهری آنلاین: در آستانه چهارمین سال اشغال بغداد توسط ارتش آمریکا، مقتدا صدر طی بیانیه‌ای از عراقی ها خواست مبارزات مسلحانه خود را بر روی اشغاگران عراقی متمرکز کرده وبا آنها به مقابله بپردازند.

به گزارش آسوشیتدپرس مقتدا صدر با صدور بیانیه‌ای خطاب به مردم عراق از آنان خواست که از رویارویی با یکدیگر دست کشیده و مبازات خود را بر روی مقابله با نیروهای آمریکایی متمرکز کنند.

در این اطلاعیه که در شهر نجف توزیع شد، مقتدا صدر خطاب به نیروهای ارتش و پلیس عراق از آنها خواسته است که به جای همراهی با اشغالگران آمریکایی که به اشغالگر آنها نوعی مشروعیت می‌دهد به مقابله با آنان بپردازند.

در این بیانیه آمده است که خداوند از مومنان خواسته تا صبر و شکیبایی پیشه کنند و سپس توصیه کرده است که به جای مقابله با فرزندان عراق با دشمن مشترک و اشغلگر رویاروی شوند.

هواداران مقتدا صدر به طرق مختلف خود را به نجف برسانند. در عکس تعدادی از این افراد سوار بر یک ماشین باربری با پرچم‌های کشورشان به سوی نجف در حرکت‌اند. بسیاری دیگر با پای پیاده این مسیر را طی کردند

در همین حال به گزارش خبرگزاری ‌‌های خارجی در پی دعوت صدر از شیعیان برای برگزاری تظاهراتی بزرگ عیله اشغالگران آمریکایی در سالروز سرنگونی رژیم بعثی گروه‌های کثیری از مردم شهرک صدر در قالب کاروان‌‌های مختلف به سمت شهر مقدس نجف در حرکت‌اند.
قرار است این تظاهرات فردا 20 فروردین در نجف برگزار شود.

کد خبر 19102

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز