گروه بین‌الملل: مردم نیویورک توفان سندی را پشت سر گذاشته‌اند اما کندی امدادرسانی به قلب اقتصادی آمریکا باعث شده تا مشکلات آنها همچنان ادامه داشته باشد و باعث گسترش اعتراض‌ها شود.

اعتراض

کمبود سوخت و وصل نشدن برق هزاران خانه ازجمله مشکلاتی است که باعث شده اعتراض‌های مردم شدت بیشتری گرفته و تبدیل به تظاهرات شود. صدها نفر از مردم نیویورک به همین‌خاطر در تازه‌ترین اعتراض‌های خود به‌خاطر کندی امدادرسانی به مناطق توفان‌زده در مقابل تاسیسات برق‌رسانی لانگ آیلند در این شهر تجمع کردند. به گفته معترضان، عملیات وصل برق در نیویورک و نیوجرسی کندتر از ایالت‌های دیگر آمریکا انجام می‌شود و هنوز هم برق 130هزار خانه و واحد تولیدی وصل نشده است.

به گزارش آسوشیتدپرس،نیویورک در جریان توفان سندی خسارت بسیار شدیدتری از دیگر ایالت‌های شرقی آمریکا متحمل شده اما با وجود این عملیات امداد رسانی و بازسازی مناطق آسیب دیده در این ایالت به کندی انجام می‌شود.جان‌مانگین،یکی‌از شرکت‌کنندگان در تظاهرات اعتراضی با اشاره به کندی امدادرسانی در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس گفت: ما در سرما زندگی می‌کنیم و هیچ‌کس به سراغ ما نمی‌آید. باید علیه مقام‌های شرکت‌های برق‌رسانی اعلام جرم شود.

فرماندار نیویورک به‌دنبال گسترش اعتراض‌ها اعلام کرده که باید درباره مشکلات شرکت‌های برق‌رسانی و مدیریت غلط آنها تحقیق شود. به گفته وی این شرکت‌ها با وجود هشدارهای قبلی برای مقابله با این توفان آمادگی لازم را نداشته‌اند.

ادامه کمبود سوخت و ادامه صف‌ها

با وجود کاهش تجمع در مقابل جایگاه‌های عرضه سوخت در نیویورک به‌دنبال اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین کمبود سوخت در این منطقه همچنان ادامه دارد.از روز جمعه مقام‌های نیویورک برای کاهش صف‌ها در مقابل پمپ‌های بنزین و درگیری‌های احتمالی آنها اعلام کردند که خودروها براساس شماره پلاک خود باید برای سوختگیری در روزهای زوج و فرد مراجعه کنند. آمارهای وزارت انرژی آمریکا نشان می‌دهد ذخیره سوخت ۲۸ درصد از پمپ‌های بنزین شهر نیویورک به‌طور کامل تمام‌شده است.

شهرداری نیویورک حتی برای مقابله با بحران کمبود سوخت در این شهر به توزیع سوخت با گالن در برخی مناطق متوسل شده است. مقام‌های نیویورک در تلاش هستند تا مشکل کمبود سوخت و برق‌رسانی را حل وفصل کنند اما خانه‌های تخریب شده و آوارگان مسئله‌ای است که دردسر جدی برای آنها به‌حساب می‌آید.

شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز گزارش داده که مقام‌های محلی اکنون در فکر این هستند که از زندانی تعطیل‌شده برای اِسکان موقت کسانی که خانه‌هایشان را از دست داده‌اند استفاده کنند. بر این اساس زندان آرتور کیل در منطقه استاتن آیلند که در سال ۲۰۱۱ تعطیل شده است احتمال دارد به خانه موقت آوارگان توفان سندی تبدیل شود و خانواده‌ها مجبور به سکونت در سلول‌های آن باشند. ۴۰ هزار نیویورکی در حال حاضر نیازمند پناهگاه هستند و به گفته مقام‌های دولتی این زندان در حال حاضر بهترین گزینه آنها برای جای دادن آنها در فصل سرما به‌حساب می‌آید.

درخواست برای جدایی

گروهی از افراد بومی لوئیزیانا در نامه‌ای به کاخ سفید خواستار جدایی این منطقه از ایالت‌ متحده آمریکا و تشکیل دولتی مستقل در آن شده‌اند. در این نامه که به امضای صدها نفر رسیده آمده است: ما به‌صورت صلح آمیز از دولت اوباما می‌خواهیم به ایالت لوئیزیانا اجازه دهد که از جمع ایالت‌های آمریکا خارج شده و دولت جدید خود را داشته باشد. تعداد امضاهای این درخواست‌ آنلاین هر روز در حال افزایش است و نویسندگان آن اعلام کرده‌اند که تعداد حامیان آن به ۲۵ هزار نفر خواهد رسید. این درخواست در وب‌سایتی که از سوی کاخ سفید ایجاد شده به ثبت رسیده است.

مقام‌های دولت اوباما اعلام کرده‌اند که درصورت افزایش حامیان یک درخواست به‌صورت رسمی به آن پاسخ خواهند داد.
براساس قوانین این سایت درخواست‌های ثبت شده برای گرفتن جواب رسمی از سوی دولت باید در مدت ۳۰ روزبه ۲۵ هزار مورد برسد.

کد خبر 190982
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز