همشهری آنلاین: هجدهمین جشنواره‌ فیلم «کلکته» هندوستان با نمایش فیلم‌های داریوش مهرجویی، عباس کیارستمی، علی مصفا و اصغر فرهادی در حال برگزاری است.

فیلم ایرانی

به گزارش ایسنا،جشنواره‌ فیلم کلکته که از 20 آبان ماه آغاز شده و تا 27 آبان ماه ادامه دارد در بخش رقابتی میزبان فیلم‌های چون «نارنجی‌پوش» داریوش مهرجویی، «پله آخر» علی مصفا، «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی و «مثل یک عاشق» عباس کیارستمی در بخش رقابتی است.

فیلم سینمایی «نارنجی‌پوش» با بازی حامد بهداد،لیلا حاتمی، میترا حجار روایت حامد آبان (حامد بهداد) عکاس حرفه‌ای مجلات و روزنامه‌ها است که با خواندن کتابی چنان تحت تاثیر پالایش محیط زیست و مبارزه با آشغال زایی می‌شود که با لباس نارنجی مخصوص رفتگران به شهرداری می‌پیوندد و با عنوان «نارنجی پوش لیسانسه» به شهرت می‌رسد اما اعتبار و محبوبیت حامد زندگی خصوصی و خانوادگی او را با سیلی از فراز و نشیب های عاطفی تند و ناگهانی به سمت و سویی دیگر می‌برد... .

دیگر بازیگران این فیلم، طناز طباطبایی، همایون ارشادی، فردوس کاویانی، اردشیر رستمی، امید روحانی، محمدجوادجعفرپور، مهیار پورحسابی، کیانوش گرامی هستند.

در «پله آخر» لیلا حاتمی، نقش لیلی ستاره سینما را بازی می‌کند که به تازگی شوهرش را از دست داده است. او سر صحنه فیلمبرداری ناگهان مقابل دوربین خنده‌اش می‌گیرد و از کار باز می‌ماند. هیچ کس نمی‌تواند دلیل خنده‌هایش را حدس بزند و... .

علی مصفا و علیرضا آقاخانی دیگر بازیگران اصلی «پله آخر» هستند.

«جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی با بازی لیلا حاتمی،پیمان معادی،ساره بیات و شهاب حسینی است. این فیلم جایزه‌ اسکار بهترین فیلم خارجی را گرفت.

سیمین (لیلا حاتمی) می‌خواهد به همراه همسرش نادر و دخترش ترمه (سارینا فرهادی) از ایران برود و همه مقدمات این کار را فراهم کرده. اما نادر (پیمان معادی) نمی‌خواهد پدرش را که از بیماری آلزایمر رنج می‌برد تنها رها کند. این اختلافات باعث می‌شود سیمین از دادگاه درخواست طلاق کند و... .

«مثل یک عاشق» عباس کیارستمی، یک فیلم ژاپنی-فرانسوی محصول سال ۲۰۱۲ است. رین تاکاناشی، تاداشی اوکونو و ریو کاسه بازیگران اصلی آن هستند. این فیلم، به عنوان یکی از ۲۲ فیلم بخش مسابقه شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن حضور داشت.

کد خبر 190880

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز