گروه اقتصادی: 42 نماینده مجلس طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی را به واسطه التهابات ارزی امضا کرده‌اند تا تقدیم هیأت رئیسه مجلس کنند.

یکی از امضاکنندگان طرح هم خبر داده که محمود بهمنی در نشستی محرمانه خواستار انصراف مجلس از تحقیق و تفحص شده است. رئیس کمیسیون اصل90 مجلس هم گفته است که گزارش این کمیسیون از بازار ارز هفته آینده به هیأت رئیسه مجلس ارائه می‌شود.

گام بلند مجلس برای رونمایی و شفاف‌سازی‌ از عوامل اختلال در بازار ارز در حالی برداشته می‌شود که طرح سؤال از رئیس‌جمهور هم درباره اختلال در بازار ارز هنوز در دستور کارقرار دارد و سخنگوی اقتصادی دولت هم با دفاع از مدیریت رئیس‌جمهور بر بازار ارز تأکید کرده که تحریم‌ها کف روی آب بوده است.

24نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای طرحی خواستار تحقیق و تفحص از بانک مرکزی از سال۹۰ تا‌کنون در محورهای ساماندهی بازار پول، مدیریت بازار ارز، نرخ بهره و تسهیلات اعطایی شده‌اند. علت اصلی این طرح پاسخگو نبودن رئیس‌کل بانک مرکزی عنوان شده است. یکی از طراحان تحقیق و تفحص از بانک مرکزی از جلسه42 طراح این طرح با رئیس‌کل بانک مرکزی و تمام معاونانش در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش مهر این نماینده که خواست نامش فاش نشود با بیان اینکه جلسه 42‌نماینده طراح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی با بهمنی بیش از سه ساعت به طول انجامید، گفت: در این جلسه همچنین تحقیق و تفحص از بانک تجارت به درخواست یونس اسدی نماینده مشکین شهر بررسی و مقرر شد کمیته‌ای برای بررسی این موضوع تشکیل شود.

گزارش کمیسیون اصل90 از اخلالگران ارزی

رئیس کمیسیون اصل90 مجلس با بیان اینکه گزارش این کمیسیون از بازار ارز هفته آینده به هیأت‌رئیسه مجلس ارائه می‌شود، گفت: فعلا نمی‌توانم درباره ارتباط اخلالگران بازار ارز با بدنه دولت اظهارنظر کنم، ضمن اینکه با اخذ اطلاعات دقیق از مسئولان اقتصادی و امنیتی کشور، نقش آفرینی اخلالگران در بازار ارز را بررسی کرده‌ایم.

به گزارش مهر، محمدعلی پورمختار اظهارداشت: ازجمله محورهای مهمی که در این گزارش به آن توجه شده است بررسی دلایل کمبود ارز در بازار، بررسی دلایل افزایش قیمت ارز در بازار، بررسی مشکلات و موانعی که در این رابطه فراروی بانک مرکزی و دولت قرار داشت، بررسی پیشنهادها و راهکارهای رفع مشکلات مذکور و بررسی چشم‌انداز و آینده بازار ارز ایران است. وی همچنین درخصوص نقش آفرینی اخلالگران بازار ارز عنوان کرد:

بخش مهمی از گزارش کمیسیون اصل90 مجلس مربوط به نقش‌آفرینی اخلالگران در بازار ارز است به‌طوری‌که با اخذ اطلاعات دقیق از مسئولان اقتصادی و امنیتی کشور در رابطه با وضعیت بازار ارز، نقش این افراد را در التهاب آفرینی بازار ارز بررسی و تعیین کرده‌ایم. پورمختار درباره ارتباط این افراد با بدنه دولت نیز گفت: فعلا نمی‌توانم درباره این موضوع اظهارنظر کنم.

کد خبر 190567

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز