سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۵
۰ نفر

گروه اقتصاد - علی ابراهیمی: با ذخیره‌سازی 51هزار تن مرغ، 25هزار تن گوشت قرمز و 2.5برابر شدن موجودی روغن نباتی، ذخایر کالاهای اساسی بی‌نظیر است و باید مردم از ذخیره‌سازی خانگی خودداری کنند.

اقتصاد

روز گذشته معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشریح روند خرید و ذخیره‌سازی کالاهای استراتژیک، میزان ذخیره‌سازی‌ کالاهای اساسی را بسیار خوب قلمداد کرده و از مردم خواستند با توجه با این ذخایر مطمئن و نبودن کمبودی در بازار از ذخیره‌سازی خانگی خودداری کنند. مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه از سه‌ماه قبل 35هزار تن مرغ مازاد بر نیاز بازار از مرغداران خریداری شده است افزود:

مرغ درجه یک با قیمت 4800تومان و مرغ درجه دو با قیمت 4600تومان از مرغداران خریداری و ذخیره‌سازی‌ شده و اکنون
51 هزار تن ذخیره مرغ وجود دارد. عباس قبادی از ذخیره‌سازی 25هزار ذخیره گوشت قرمز و ذخیره‌سازی‌ نهاده‌های دامی مانند ذرت، جو، کنجاله و سویا و حداقل چهار قلم از 9قلم کالاهای اساسی برای یک سال و نیم آینده خبر داد و افزود: میزان موجودی روغن خام در کشور نیز 2.5برابر و نیاز کشور حداقل تا سال آینده به این کالا تأمین شده است و هر شرکتی که نیاز به خرید روغن خام داشته باشد می‌تواند به شرکت بازرگانی دولتی ایران مراجعه کند. وی میزان ذخیره شکر را نیز مناسب قلمداد کرد و در مورد خرید برنج خارجی نیز گفت:

برنج خارجی خریداری شده اما به‌دلیل حمایت از تولید داخلی تا‌کنون حتی یک کیلوگرم برنج خارجی وارد نشده اما با اتمام خرید تضمینی برنج این ذخایر وارد کشور خواهد شد. قبادی با خودداری از اعلام میزان واردات گندم به کشور گفت: میزان واردات گندم را افشا نمی‌کنم اما واردات گندم به همان میزانی که در برنامه از سوی ستاد تدابیر ویژه دولت تکلیف شده و با حفظ شرایط کیفی و با نظارت قاطعانه دستگاه‌های نظارتی انجام شده است.

کد خبر 190448
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز