شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۹:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین : شکست سنگین لورکوزن در خانه خود در مقابل اوساسونا.

پنجشنبه شب گذشته (16 فروردین) دیدارهای رفت مرحله یک چهارم نهایی جام باشگاههای اروپا، جام یوفا برگزار شد ودو تیم آلمانی وردر برمن و بایر لورکوزن شب چندان خوبی را در مسابقات اروپایی پشت سر نگذاشتند.
 
باشگاه بایر لورکوزن، که در هفته های اخیر مسابقات بوندس‌لیگا چهره خوبی از خود نشان داده و به پیروزی‌های مهمی دست یافته بود، شب گذشته در خانه خود در حضور ۲۲ هزار تماشاگر، شکست بسیار تلخی را در مقابل تیم اسپانیایی اوساسونا تجربه کرد.

 یک گل برق‌آسا در دقیقه نخست بازی و همچنین دو گل پیاپی در عرض تنها ۲ دقیقه سبب شد که تمامی امیدهای بایر لورکوزن نقش بر آب شود و در مقابل حریف اسپانیایی خود، متحمل شکست ۳ بر صفر شود. لورکوزن در مقابل اوساسونا، تیم رده سیزدهم لیگ اسپانیا، بازی بس ضعیفی از خود نشان داد.

خاویر کوئلار مدافع پرقدرت اوساسونا ۵۵ ثانیه پس از به صدا درآمدن سوت آغاز بازی، با زدن نخست گل تیمش، لورکوزن را شوکه کرد. بازیکنان لورکوزن با توجه به نتایج مثبتشان در بوندسلیگا با اعتماد به نفس کامل قدم به میدان گذاشته بودند، اما نتوانستند در طول بازی این شوک نخستین را پشت سر گذارند و بازی را در زمین خود در دست گیرند.

 دیوید لوپز و وبو در دقایق ۷۱ و ۷۳ بازی دو ضربه پیاپی و مرگبار بر لورکوزن وارد آوردند و شکست این تیم را مسجل کردند.

رودی فولر سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال آلمان و مدیر ورزشی کنونی در باشگاه بایر لورکوزن نیز خاطر نشان ساخت: «واقع هیچ‌کس حسابش را نمیکرد که ما در زمین خود ۳ بر صفر مغلوب شویم. این، طبیعتا ضربه سنگینی بود و حال باید این شکست را هضم کنیم.»
 
باشگاه وردر برمن، دیگر تیم شرکت کننده در رقابتهای جام باشگاههای اروپا نیز شب گذشته مهمان تیم هلندی آ زد آلکمار بود که این دیدار با تساوی صفر بر صفر خاتمه یافت.

 بدین ترتیب برمن شانس خوبی دارد که با توجه به برگزاری دیدار برگشت در زمین خودی، به مرحله نیمه نهایی جام یوفا راه یابد. وردر برمن که یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی این فصل از رقابتهای بوندس‌لیگا محسوب میشود، بازی نسبتا خوبی ارائه داد و به ویژه خط دفاعی این تیم از عهده مهار مهاجمان حریف به خوبی برآمد، اما در عین حال نتوانست از فرصتهای به دست آمده استفاده کند و در مقابل حریف هلندی خود، گلی به ثمر برساند.

توماس شاف سرمربی برمن پس از پایان دیدار دیشب گفت: «ما از اینکه گلی نخوردیم، خوشحال و راضی هستیم، اما قصد ما این هم بود که گلی در مقابل حریف به ثمر برسانیم. حال هدف ما این است که در دیدار برگشت در زمین خود پیروز شویم.»
 
در دو دیدار دیگر مرحله یک چهارم نهایی جام یوفا، این نتایج به دست آمد. باشگاه اسپانیول بارسلونا در خانه خود با نتیجه ۳ بر ۲ بنفیکا لیسبون از پرتغال را مغلوب کرد و تیم اف ث سویا از اسپانیا نیز بانتیجه ۲ بر ۱ از سد تیم انگلیسی تاتنهام هاتسپر گذشت. 
 

کد خبر 18956

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز