گروه اجتماعی: رانندگان دارای گواهینامه‌های جدیدالصدور ب1 در صورتی که در طول یک سال پس از دریافت گواهینامه، مرتکب سرعت و سبقت غیرمجاز و تصادفات رانندگی منجر به جرح و فوت که مقصر باشند، شوند، گواهینامه آنان باطل می‌گردد.

جانشین مرکز صدور گواهینامه راهنمایی و رانندگی ناجا با اعلام این خبر ادامه داد: در صورتی که رانندگان دارای این گواهینامه برابر ماده 27 آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی مصوب سال 84 از تاریخ صدور گواهینامه به مدت یک سال، مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نموده و مطابق شرایط ابلاغی مرتکب تخلفات رانندگی نشوند، اعتبار گواهینامه آنها 5 ساله خواهد بود. 

 سرهنگ باباپور تصریح کرد: رانندگان دارای این گواهینامه نیز تمام شرایط رانندگان دارای گواهینامه ب 1 را تا مدت یک سال دارا هستند و در تخلفاتی از قبیل: سرعت و سبقت غیرمجاز و تصادفات رانندگی منجر به جرح و فوت که مقصر باشند، گواهینامه آنان باطل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ افزایش آگاهی متقاضیان اخذ این گواهینامه مقرر شده در زمان تحویل گواهینامه، بروشور آموزشی در این زمینه به متقاضیان تحویل داده شود.

گفتنی است، دارندگان گواهینامه‌های ب 1 یک‌ساله در صورتی که 11 ماه از اعتبار گواهینامه آنان گذشته باشد می‌توانند، با در دست داشتن مدارک لازم شامل: اصل گواهینامه، کپی کارت ملی، کد پستی، اصل فیش‌های بانکی و تکمیل فرم تبدیل، در اسرع وقت به دفاتر پلیس +10 مراجعه و نسبت به 5‌ساله کردن گواهینامه خود اقدام کنند.

کد خبر 18906

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز