گروه اقتصادی: گرانفروشان لوازم‌التحریر در سراسر کشور 10میلیارد ریال جریمه شدند. معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان با بیان این مطلب گفت:

با اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس از 15شهریور‌ماه امسال، بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور بر فرایند تولید، توزیع، فروش و قیمت لوازم‌التحریر، کیف و کفش و سایر ملزومات تحصیلی نظارت کامل داشتند. مجتبی فراهانی تعداد بازرسی‌های انجام شده تا پانزدهم آبان‌ماه امسال را 144هزار مورد اعلام و تصریح کرد: در این بازرسی‌ها، بیشترین تمرکز و نظارت‌ها بر کیف، کفش و مانتو مدارس با 76هزار و 429مورد، دفترچه دانش‌آموزی و لوازم‌التحریر با 33هزار و 747مورد بوده و نحوه فعالیت فروشگا‌ه‌های پاییزه و نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا با 34هزار و 165مورد بازرسی رصد شده است.

وی ارزش ریالی پرونده‌های متشکله طی این مدت را یک میلیارد و 195میلیون ریال ذکر کرد و افزود:‌ بیشترین پرونده تخلف مربوط به پوشاک، کیف و کفش با 76هزار و 429مورد، دفترچه دانش‌آموزی و لوازم‌التحریر با دو هزار مورد و نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا و حراجی‌ها با یک هزار و 221فقره پرونده است که برای صدور حکم نهایی به سازمان تعزیرات حکومتی سراسر کشور ارسال شده است.

معرفی روزانه 120 گرانفروش به تعزیرات

روزانه 120پرونده تخلف گرانفروشی به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.معاون بازرسی شورای اصناف با بیان این مطلب به فارس گفت: ماهانه 30هزار پرونده تخلف در کشور تشکیل می‌شود و عرضه‌کنندگان کالا ملزم به رعایت قیمت‌های مصوب هستند. اخیرا برخی کالاها نظیر لاستیک و پودر شوینده قیمت‌گذاری شده و از مردم می‌خواهیم که از احتکار خانگی خودداری کنند.

کد خبر 188695
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز