چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: با حمایت ۱۰۰هزار هوادار که نام آنها را طلای ناب ایرانی باید گذاشت کره را شکست دادیم.

علی پروین در گفت‌وگو با  فارس در خصوص پیروزی یک بر صفر ایران مقابل کره جنوبی عنوان کرد: این برد شیرین و غرور آفرین را تبریک می‌گویم، مخصوصا به علی کریمی که خداوکیلی بار سنگین فوتبال ما روی دوش او است و سختی‌های زیادی در این مدت تحمل کرد. باید قبول کنیم در این برد کفاشیان هم نقش بسزایی داشته است.

وی افزود: دومین تبریک من به کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی است نکته مهمی که در بازی روز گذشته دیدم یکدلی داخل و بیرون زمین بود. اگر هر تیمی این رمز موفقیت را داشته باشد زلزله هم نمی‌تواند جابجایش کند.

پروین عنوان کرد: وقتی گل زدیم به غیر از اینکه ورزشگاه آزادی منفجر شد و مردم در خانه‌ها اشک شوق می‌ریختند بازیکنان تیم ملی و مخصوصا نیمکت نشینان از خود بی خود شده بودند. یک لحظه دیدم علی کریمی با کاور در میانه زمین می‌دود در دل خودم گفتم کی این تعویض‌ها شده که من آنها را ندیدم؟! بعد متوجه شدم بچه ها به خاطر گلزنی نکونام می‌دوند. آفرین به غیرت تک تک بازیکنان ما و کادر فنی.

 وی در خصوص حضور هواداران در ورزشگاه آزادی گفت: قبل از بازی گفتم نیاز به بیانیه و مصاحبه نیست و اگر ورزشگاه 200 هزار نفری هم داشتیم لبریز از عاشقان فوتبال می شد. با حمایت 100هزار هوادار که نام آنها را باید طلای ناب ایرانی گذاشت کره را شکست دادیم. مهمترین کار هواداران حمایت 90 دقیقه‌ای بود.

پروین در خصوص کیفیت فنی بازی خاطرنشان کرد: باید قبول کنیم با تیم دویستم جهان بازی نمی‌کردیم. کره یکی از بهترین تیم‌های آسیاست و در رده بندی فیفا نیز رتبه بسیار خوبی دارد. آنها فوتبالی دارند که کامپیوتری رو به جلو می رود به نظر من بچه های ما روز گذشته شاهکار کردند و از جان مایه گذاشتند.

وی اضافه کرد: نصیحت من به فوتبالدوستان و حتی اصحاب رسانه این است که کاری نکنیم خدای ناکرده با این برد دچار غرور شویم. درست است راه رفتن ما به جام جهانی هموار شده اما هنوز به جام جهانی نرفته‌ایم. دیدار ما مقابل ازبکستان که تیم فوتبال‌بلد و قدرتی است بسیار سخت و حساس است. باید پرونده بازی مقابل کره را همین امروز ببندیم و به بازی‌های بعدی فکر کنیم.

پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره حمایت رسانه‌ها گفت: یکی از عوامل موفقیت ما مقابل کره حمایت رسانه‌های نوشتاری و حتی تلویزیون بود که شاهکار کردند. این یکدلی‌ها فوتبال ما را به جایگاه اصلی خود می‌رساند چون فوتبال به رسانه نیاز دارد و رسانه به فوتبال.

کد خبر 188192
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز