همشهری آنلاین: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به اینکه بازی کردن با قلب و احساس برای پیروزی کافی نیست، گفت: به نظر من تک تک ثانیه‌های این مسابقه اهمیت دارد و بازیکنان باید با جنگندگی در همه مبارزه‌های درون زمین پیروز شوند تا موفق شویم.

carlos queiroz

به گزارش  مهر، کارلوس کی‌روش در نشست خبری بیش از دیدار ایران مقابل کره جنوبی با تشکر از رسانه‌ها حضور آنها را یکی از عوامل اهمیت این مسابقه دانست و گفت: از روزی که کارمان را شروع کرده‌ایم سعی داشتیم هر روز روبه جلو حرکت کرده و پیشرفت کنیم، تمرکزمان هم حفظ مسیر موفقیت‌مان بود و در این مدت در 22 یا 23 بازی که انجام دادیم میانگین گل خورده مان در هر بازی 7 یا 8 دهم بوده است.

وی با اشاره به اینکه این آمار نشان می‌دهد ما در هر بازی کمتر از یک گل دریافت کرده‌ایم که بخاطر انگیزه بالا و رقابت بین بازیکنان بود، افزود: در هر بازی ما دو گل به ثمر رساندیم اما آمار و ارقام به تنهایی اهمیت ندارد، آنچه مهم است این بوده که ما در سه بازی گذشته یک گل خورده و دفاع خوبی داریم، اما یک گل زده‌ایم، یعنی مشکل در خط حمله است و باید با تمرکز و مثمرثمر بودن مشکلات این بخش را برطرف و نتیجه بگیریم.

سرمربی تیم ملی در مورد احساسی بازی کردن نفرات تیمش تصریح کرد: فکر نمی‌کنم اینگونه باشد، به نظر من کره و ژاپن قوی‌ترین تیم‌های آسیا هستند و فردا با یکی از این تیم‌های قوی بازی داریم شاید از لحاظ تئوری بر روی کاغذ کره شانس بیشتری در زمین برای پیروزی داشته باشد، اما در تاریخ فوتبال هیچ تیمی قبل از شروع بازی برنده نبوده است.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: فردا مسابقه دیگری است که از دقیقه یک تا دقیقه 90 باید برای موفقیت تصمیمات لازم و منطقی را بگیریم. همانطور که گفتم هیچ تیمی هم از ابتدا برنده نیست و برای موفقیت نیاز به انگیزه لازم، فعالیت بالا و عرق ریختن داخل زمین دارد.

کی‌روش با اشاره به اینکه این عوامل به تنهایی باعث نتیجه گیری نمی‌شود، ادامه داد: ما وقتی وارد زمین می‌شویم باید تلاش کنیم. به نظر من همه تیم‌ها هم از نظر توانایی در این گروه یکسان هستند و ما امیدواریم با ارائه فوتبال بهتر برنده شویم، هر چند به نظرم برای موفقیت گاهی نیاز به شانس هم وجود دارد.

خبرنگار کره‌ای در مورد اهمیت شروع بازی وقدرت نمایی تیم‌ها در این دقایق سوال کرد که وی اینگونه به این سوال پاسخ داد: من با شما موافقم که 20 دقیقه اول مسابقه اهمیت دارد، اما به نظر من 20 دقیقه پایانی اهمیت بیشتری دارد، برای ایران تک تک ثانیه‌های این مسابقه مهم است، به همین خاطر از بازیکنانم توقع دارم با روحیه جنگندگی در تک تک صحنه‌ها هنگام تکل زدن، شوت زدن و یا توپ‌های هوایی در مبارزه ها موفق باشند.

سرمربی تیم ایران با اشاره به اینکه ازبکستان برابر کره بازی را خوب شروع کرد و به گل اول رسید، اما در دقیقه 43 گل تساوی را دریافت کرد، ادامه داد: در این دیدارهای مهم تنها 20 دقیقه اول مهم نیست بلکه تک تک دقایق اهمیت دارد و باید بتوانیم با کنترل خوب بازی به نتیجه برسیم. قطعا آنچه مهم است این بوده که با قدرت بیشتر در زمین بازی کنیم و مطمئنا تیمی که توانایی بیشتری دارد، موفق خواهد بود.

وی بر تلاش سه هفته گذشته خود و تیمش برای رسیدن به آمادگی کامل تاکید کرد: بازیکنانم کاملا مستعد و از انگیزه و اعتمادبه نفس بالا برای پیروزی برخوردارند، ولی نتیجه از دست ما خارج است و نمی‌توانم هیچ نظری در مورد آن بدهم.

کی‌روش صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: هیچ مربی‌ای در دنیا نیست که قول پیروزی بدهد و هر کس این مساله را بیان کند، سطح‌ نگر بوده و بینش لازم را برای این کار ندارد. من قدرت پیشگویی ندارم و اگر از این توانایی‌ها داشتم به جای پیش‌بینی بازی پیش‌بینی می‌کردم فردا برای این بازی سالم و زنده هستم یا نه و یا بجای اینکه قدرت و انرژی خود را صرف فوتبال کنم، برای زندگی ابدی به کار می‌بستم.

سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران با تاکید مجدد به آمادگی بازیکنانش برای مبارزه خوب با حریف افزود: تک تک صحنه‌های بازی فردا حساس بوده و باید در آن لحظات خود را صاحب توپ کنیم تا به نتیجه دلخواه یعنی پیروزی برسیم.

وی فرمول برنده شدن در فوتبال را سخت کار کردن سخت کار کردن و بعد از سخت کار کردن و در نهایت عملکرد خوب با کمی شانس برای نتیجه گرفتن دانست و به شوخی گفت: فرمول تنبلی هم این است که بعضی‌ها راجع به برد صحبت کرده و زیر سایه درخت نشسته و منتظر نتیجه می‌شوند. من ترجیح می‌دهم از فرمول اول که سخت کار کردن و عملکرد خوب است به جای کل این مسائل استفاده کنم، از بازیکنانم هم توقع دارم بهترین عملکرد خود را در این بازی ارائه دهند. من به عملکرد خوب بازیکنانم ایمان دارم و اگر این اتفاق بیفتد به نتیجه خواهیم رسید.

وی به این موضوع نیز اشاره کرد: چیزی که همیشه به بازیکنانم می‌گویم این است که وقتی در یک مسابقه پیروز شوید مهم این است که سربلند بوده و به عملکرد خود در زمین افتخار می‌کنیم و همه هواداران هم از شما راضی هستند.

کی‎روش با بیان اینکه ما خوب کار می‌کنیم و نتیجه را به خدا می سپاریم، در پاسخ به سوال خبرنگار کره‌ای که چه تفاوتی بین تیم کره امروز و تیم سه سال پیش وجود دارد، اظهار داشت: از سال 98 در فوتبال آسیا فعالیت می‌کنم و می‌دانم کره و ژاپن سرمایه‌گذاری بسیاری برای توسعه فوتبال انجام داده و برگزاری جام جهانی 2002 پاداشی برای این سرمایه گذاری است.

وی با اشاره به اینکه کیفیت کره بخاطر کارهایی است که در گذشته در فوتبال این کشور صورت گرفته، ادامه داد: اینکه آنها میزبان جام جهانی 2002 بودند نمی‌توان گفت در این بازی برنده خواهم بود و یا نه، همچنین نمی‌توانیم بگوییم بخاطر نتایج قبلی تیم ایران ما در این بازی مغلوب می‌شویم. هر تیمی که بهتر بازی کند، برنده خواهد شد.

سرمربی پرتغالی تیم ملی تصریح کرد: هیچ ترسی از بازی با کره و بازیکنان این تیم نداریم، ما همانند همه تیم‌ها برای کره و بازیکنانش احترام قائلیم، اما شجاعانه برابر آنها بازی خواهیم کرد. فردا روزی است که باید خیلی چیزها را ثابت کنیم.

خبرنگاری در خصوص صحبت‌های سرمربی کره که گفته است در این دیدار تیمش تاریخ‌ساز می‌شود، یادآور شد: ما می توانیم اینجا هر صحبتی بیان کنیم، فردا تاریخ ساز می‌شویم و یا بهترین نتیجه را می‌گیریم، اما هیچکدام اهمیتی ندارد زیرا باید درون زمین خوب بازی کنیم. من هم در این چند روز بیشتر به نظم تیمی و گروهی بازیکنان کره فکر کردم، نه نفرات بزرگشان. از نقاط ضعف آنها هم اطلاع کاملی دارم و سعی دارم با تدابیری خاص از آنها استفاده کنم. همه در پایان خواهید دید چه نتیجه‌ای رقم خواهد خورد.

خبرنگاری در مورد اینکه مورینیو می‌گوید یک بازی از نشست خبری پیش از آن شروع می‌شود، از کی‌روش سوال پرسید که وی اینگونه پاسخ داد: برای حرف مورینیو احترام قائلم، اما در ایران شرایط فرق می‌کند و ما باید برای یک بازی از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی کنیم. مورینیو می‌تواند با 70 میلیون یورو بازیکنی را بخرد که ما چنین شانسی نداریم، ولی در این موضوع با مورینیو هم‌نظرم که بازی با سوت داور به پایان می‌رسد و پس از آن دیگر همه چیز تمام شده و کاری نمی‌توان کرد.

سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران ادامه داد: فوتبال مانند تمام قصه‌های زندگی است، همچنین مانند یک دوی 100 متر است که بعضی مربیان استارت نهایی را از 60 متر پایانی می‌زنند و برخی دیگر از همان نقطه صفر شروع می‌کنند. ما به آماده سازی تیم ایمان داریم و همانطور که گفتم برای موفقیت نیاز به دوندگی بازیکنان، روحیه پیروزی طلبی و تلاش بیش از حد داریم تا موفق شویم.

کی‌روش به موضوع جالبی هم در بحث پایانی صحبت‌هایش اشاره کرد: این برای نخستین‌بار در فعالیت من در ایران است که تمام بازیکنان اصلی را برای یک مسابقه در اختیار دارم و با 4-5 بازیکن محروم و مصدوم به میدان نمی‌روم، قطعا با ایمان و اعتمادبه نفس همه نفرات موفق خواهیم شد.

وی در خصوص توصیه‌اش به هواداران هم تصریح کرد: ما فردا شانس خوبی داریم و نباید آن را از دست بدهیم، به همین دلیل به حمایت هواداران نیاز داریم. خواهش من از فوتبال دوستان این است فردا ورزشگاه را پر کنند تا بازیکنان هم تمام انرژی خود را در زمین ارائه دهند.

سرمربی تیم ملی در پایان با اشاره به اینکه هیچ شکی نیست برای موفقیت در چنین بازی‌هایی به بازیکن شماره 12 که هواداران هستند، نیاز داریم، گفت: من مطمئنم و ضمانت می‌دهم وقتی کره‌ای‌ها به خانه می‌روند شور و هیجان هواداران ایرانی را تا همیشه در ذهن خود نقش بسته می‌بینند. شما هواداران هم به ورزشگاه بیایید و ببینید و از تیم ملی حمایت کنید.

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در مرحله نهای مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل ساعت 20 روز سه‌شنبه هفته جاری در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 187943
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز