یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۰۵:۵۹
۰ نفر

اهر: جلسه‌ای با حضور مسئولان شش وزارتخانه و نهاد مرتبط ازجمله وزیر راه، معاونان وزارت جهادکشاورزی، نیرو و صنعت، معدن و تجارت به همراه سازمان هلال احمر و مدیریت بحران تشکیل شد که در آن تصمیماتی در مورد اولویت‌ها برای رسیدگی به مناطق زلزله‌زده مصوب شد.

زلزله - آذربایجان شرقی

 نماینده مردم اهر و هریس در مورد این مصوبات گفت: با هماهنگی‌هایی که با کشتارگاه تهران به عمل آمده، قرار شد روستائیانی که مایل به فروش احشام خود هستند آنها را به قیمت دولتی به این کشتارگاه بفروشند، همچنین نرخ مصوب برای خرید تضمینی میوه درجه یک از کشاورزان مناطق زلزله‌زده هر کیلو 1200تومان و برای میوه درجه دو هر کیلو هزار تومان است.

عباس فلاحی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در مورد وام‌هایی که قرار بود به زلزله‌زدگان پرداخت شود، مصوب شد که صاحبان املاک دارای کاربری تجاری پنج میلیون تومان و اجاره‌نشین‌ها همان مبلغ 12میلیون و 400هزار تومان را در قالب تسهیلات نوسازی مسکن با وام چهار درصد دریافت کنند. وی ادامه داد: مصوب شده بود که افراد بعد از پیشرفت 30درصدی کار بازسازی برای دریافت تسهیلات مراجعه کنند که در حال حاضر مردم می‌توانند از همان ابتدا برای وام نوسازی مراجعه کنند.

کد خبر 187017

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز