شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۷
۰ نفر

گروه اقتصادی: همزمان با کاهش قیمت دلار در بازار تهران و افزایش انتظارات برای واقعی شدن قیمت‌ها، فعالیت کسبه بازار تهران به حالت عادی بازگشت.

bazar

bazar

به گزارش همشهری پس از التهابات روز چهارشنبه هفته گذشته که منجر به تعطیلی بخشی از بازار شد، خیابان 15خرداد تهران از صبح دیروز شاهد بازگشایی مجدد بازار و فعالیت عادی صنوف مختلف بود. در بازار طلا نیز با کاهش قیمت‌ها و از بین رفتن حباب قیمتی، خرید و فروش دوباره از سر گرفته شده است اما رئیس اتحادیه طلا و جواهر معتقد است همچنان این بازار در رکود به سر می‌برد.

در این میان کاهش قیمت سکه و دلار، کسب و کار دلالان را به‌طور چشمگیری از رونق انداخته است. با وجود این مشاهدات خبرنگار ما از تجمع سکه‌بازان در بازار طلا حاکی است دلال‌ها همچنان مترصد انجام معاملات مصنوعی به‌منظور بالا نگهداشتن قیمت سکه هستند. از سوی دیگر کاهش بهای ارز در مرکز معاملات ارزی هم سبب شد تا روز گذشته پس از حدود یک هفته، قیمت دلار در بازار آزاد مشخص شود. شورای‌عالی کانون صرافان هم در تلاش برای قانونمند کردن بازار، در مصوبه‌ای پنج بندی تمامی صرافی‌ها را به صدور فاکتور، درج نرخ اسعار در تابلوی اعلام نرخ و قراردادن آن در معرض دید عموم ملزم کرد.

کد خبر 186980
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز