همشهری آنلاین: دبیرکل جامعه اسلامی دانشگاهیان در پی خبر «شناسایی 22 نفر اخلالگر ارزی» که توسط رئیس جمهور اعلام شد، گفت: «آقای احمدی‌نژاد از اولین دوره ریاست جمهوری‌اش این بحث را داشت که همیشه یکسری عواملی را متهم می‌کردند که اینها نمی‌گذارند ...؛ متأسفانه این استراتژی همچنان ادامه دارد. همچنین بحث انتشار لیست آنها را داشتند اما هیچ کسی این لیست را ندید.»

علی عباسپور تهرانی فرد در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان این مطلب افزود: «در زمینه مسکن به مسئله برخورد کردیم، مطرح کردند که عده‌ای مافیا تعادل مسکن را بر هم می‌زنند اما خبری از معرفی اعضای آن مافیا و عوامل فساد نشد. گویا ایشان یک مجموعه خیالی تصور می‌کنند و الآن بعد از گذشت بیش از هفت سال از ریاست جمهوری‌شان هیچ وقت این فهرست عوامل فساد را رو نکرده‌اند.»

عباسپور افزود: «دکتر احمدی‌نژاد که در رأس قوه مجریه است، عواملی که در کار اجرایی کشور اخلال می‌کنند را باید معرفی کند و هم باید پیگیری کند تا این اخلال‌گران به مجازات‌هایی که در قانون پیش‌بینی شده است برسند. اگر رئیس جمهور فکر می‌کند افرادی هستند که خلاف قانون عمل می‌کنند، می‌تواند به قوه قضائیه شکایت ببرد. اگر قوه قضاییه کوتاهی کرد، خوب اسامی را اعلام کند.

دبیرکل جامعه اسلامی دانشگاهیان ادامه داد: «دکتر احمدی‌نژاد که راحت برخی اسامی را نام می‌برد و منفعت‌های این اسامی اعلام کردن‌ها را در انتخابات ریاست جمهوری 88 دیده است پس اسامی اخلال‌گران را چرا رو نمی‌کند. اگر هم فکر می‌کند حرکت‌هایی صورت می‌گیرد که در اجرا باعث کندی می‌شود، مکانیزم‌های کافی در اختیارش است که بتواند این مکانیزم‌ها را برطرف کند، البته در چارچوب قوانین.»

وی در واکنش به اظهارات محمود احمدی‌نژاد مبنی بر اینکه «اگر خیلی حضور من برایتان سخت است، یک خط بنویسیم خداحافظ شما.» گفت: «ریاست جمهوری چه مسئولیت گرفتنش و چه کنار رفتنش طبق قانون است و این طوری سرسری نیست که یک فرد با یک دست خط مسئولیت بگیرد و با یک دست خط هم از او سلب مسئولیت شود. اینها تعهداتی است که یک رئیس جمهور نسبت به کل جامعه چه آنهایی که به وی رأی دادند و چه آنهایی که رأی ندادند، پیدا می‌کند.»

دبیرکل جامعه اسلامی دانشگاهیان خاطرنشان کرد: «ریاست جمهوری مسئولیتی است که بر اساس یک سری مراحل پیچیده در اختیار ایشان (محمود احمدی‌نژاد) قرار گرفته و برای کنار گذاشتنش هم باید مراحل مربوط به خودش هم طی شود؛ آن هم الآن دیگر در فاصله 9 ماهی که بیشتر به پایان دوره ریاست جمهوری ایشان باقی نمانده است ...؛ ایشان 9 ماه دیگر چه دست خط خداحافظی بخواهند بدهند و چه نخواهند بدهند، بر اساس همان مراحلی که در قانون پیش‌بینی شده است باید دولت را در اختیار منتخب بعدی مردم قرار دهند، هر حرکتی هم که خوب و مثبت بوده و هر پیشرفت یا پس رفتی که در دو دولت ایشان برای مملکت اتفاق افتاده دیگر در این هفت سال و اندی اتفاق افتاده و دیگر چیزی نیست که کسی بخواهد برای سلب مسئولیت دست خط خداحافظی دهد که بار آنچه که در این هفت سال انجام شده بخواهد در دوش فرد دیگری باشد.»

کد خبر 186728
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز