مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۵
۰ نفر

گروه شهری: مدیرعامل شرکت واگن‌سازی تهران اعلام کرد: تجهیزات 105واگن مترو به‌دلیل اتمام زمان LC در کشور چین باقی‌مانده و تا زمانی که LC تمدید نشود، ورود این تجهیزات به کشور ممکن نیست. عبدالرضا شاملو در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:

ارزش باقیمانده این LC بالغ بر 60میلیون یورو است که برای تمدید آن، باید با بانک ملت به‌عنوان بانک عامل توافق شود.شاملو با اشاره به نقش حمایتی شهرداری تهران در حل مشکل انقضای زمان LC تجهیزات مترو، گفت: شهرداری می‌تواند برای کمک به تمدید این LC از طریق پرداخت اعتباراتی به بانک ملت، این کار را تسهیل کند. پیش از این مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه از ورود ۱۷۷واگن جدید تا پایان سال91 خبر داده بود که می‌توانست شلوغی ایستگاه‌ها و قطارهای مترو را کاهش دهد.

این قطارها قرار بود به مرور زمان وارد چرخه بهره‌برداری شود که توقف 105واگن آن مانعی بر سر راه خدمت‌رسانی به شهروندان است. این واگن‌ها با صرف‌ ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار مالی و نزدیک به ۵۰درصد آن با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های متخصصان داخلی آماده شده بود.

شهردار تهران نیز چندی پیش در مراسم بهره‌‌برداری از 90واگن مترو به هزینه ترخیص 90واگن‌ ورودی به متروی تهران اشاره کرده و گفته بود: برای این ترخیص 600میلیون یورو هزینه شده و قرار بود 50درصد این مبلغ توسط دولت و مابقی توسط شهرداری پرداخت شود ولی این توافق عملی نشد و شهرداری 100درصد هزینه‌ها را پرداخت کرد.

کد خبر 186641
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز