همشهری‌آنلاین: علی اکبر ولایتی، سردار نقدی و ذوالقدر معاون راهبردی قوه قضائیه نسبت به اظهارات رئیس جمهور درباره رابطه با آمریکا موضع گیری کردند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، موضع گیری این سه شخصیت سیاسی را در زیر بخوانید.

چهره

نکات کلیدی

مهمترین اظهارات

 

 

 

 

 

 

 

 

محمدباقر ذوالقدر معاون راهبردی قوه قضائیه

طرح مذاکره و رابطه با امریکا در شرایط فعلی نوعی کج سلیقگی سیاسی است

منحصراً رهبری باید درباره مذاکره و رابطه با آمریکا تصمیم گیری کند

کسی با شیطان بزرگ مذاکره نمی‌کند

 

  • طرح مذاکره و رابطه با امریکا در شرایط فعلی جهان نوعی کج سلیقگی سیاسی است که می‌تواند دارای آثار و پیامدهای خطرناک باشد.
  • موضوع مذاکره و رابطه با آمریکا نه یک موضوع و سیاست اجرائی که رئیس جمهور بتواند در آن مداخله کند، که یک سیاست کلان و راهبردی است که منحصراً رهبری باید در باب آن تصمیم گیری کند و امام راحل (ره ) و مقام معظم رهبری بارها و با صراحت درباره آن سخن گفته‌اند و سیاست نظام در این خصوص آشکارا اعلام شده است.
  • هیچ کس به شیطان نزدیک نمی‌شود و با او مذاکره نمی‌کند
  • مقام معظم رهبری به کرات و در مناسبت‌های مختلف رابطه با امریکا را با منطق قوی و غیر قابل خدشه مردود دانسته‌اند و آن‌را متضمن هیچ سودی برای ملت ایران ندانسته‌اند و بارها فرموده‌اند اگر در مذاکره و رابطه با امریکا مصلحتی و منفعتی وجود داشته باشد خود بدان مبادرت خواهند کرد

 

علی اکبر ولایتی

سیاست ایران در خصوص رابطه با آمریکا هیچ تغییری نکرده است

  • سیاست کلی ایران در خصوص ارتباط با آمریکا مانند گذشته است و هیچ تصمیمی در تغییر این سیاست گرفته نشده و ایران به سیاست‌های استوار گذشته که پایه گذار آن امام(ره) بود و رهبر معظم انقلاب نیز آن را تایید کرده پایبند است.

 

 

محمد رضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین

اجازه هیچگونه مذاکره‌ای را نمی‌دهیم

  • با ادامه راه شهدا، اجازه هیچگونه مذاکره‌ای را نمی‌دهیم و با قلب‌هایی سرشار از عشق به خداوند و آمادگی‌های رزمی و فکری، آنچه را که فقط ولایت از ما مطالبه کند عملی خواهیم کرد.
کد خبر 186211
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز