دبیر اجرایی اتحادیه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان تهران گفت: نزدیک به دو هزار و 800 نفر از مهمانان اجلاس عدم‌تعهد در هتل‌ها و مهمانسراهای تهران اقامت کردند.

رجبعلی خسروآبادی به خبرگزاری مهر گفت: برخی از مهمانان که اوایل شهریور‌ماه امسال به تهران آمدند در 25هتل چهار و پنج ستاره و هتل‌آپارتمان‌ها اقامت کردند و بقیه افراد نیز در مراکز اقامتی سفارتخانه‌ها یا نهادهای دیگر مهمان بودند.

وی افزود: حدود هفت هزار و 100«نفر - شب» اقامت شبانه مهمانان در هتل‌های تهران را داشتیم که اگر متوسط حضور مهمانان را سه شب درنظر بگیریم حدود سه هزار و 400نفر مهمان این هتل‌ها بوده‌اند.

خسروآبادی افزود: برخی هتل‌ها باید خودشان هزینه اقامت را از مهمانان یا سفارتخانه‌ها تأمین می‌کردند اما به مشکل برخورد کردند. برخی دیگر نیز می‌بایست هزینه اقامت مهمانان را از دولت بگیرند بنابراین نمی‌توان به‌صورت دقیق اعلام کرد که درآمد حاصل از اقامت مهمانان اجلاس برای هتلدارها چقدر بوده است، چون برخی از آنها با شرکت طرف قرارداد میان هتل‌ها و ریاست‌جمهوری اختلاف حساب دارند.

پیش‌تر معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی پیش‌بینی کرده بود که هتلداران کشور در ایام برگزاری شانزدهمین اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران 12میلیون و 500هزار دلار سود کنند.

کد خبر 184922

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز