15مهر‌ماه آخرین مهلت متقاضیان سهام عدالت برای تکمیل فرم دعوتنامه و شناسایی به‌عنوان سهامدار نهایی است.

به گزارش همشهری، محمدرحیم احمدوند رئیس جدید سازمان خصوصی‌سازی‌ در نخستین نشست مطبوعاتی خود با اشاره به وضع توزیع سهام عدالت اعلام کرد: طبق قانون سهام عدالت به شش دهک یعنی 45میلیون نفر واگذار شد. برای این تعداد فرم دعوتنامه ارسال شده و تا پایان پارسال 4.5میلیون نفر برای تکمیل فرم اقدام کرده‌اند. در این میان 3.5میلیون نفر فرم‌های ارسال شده را تکمیل نکرده‌اند که فرایند بررسی و پالایش آن در حال انجام است.

احمدوند اعلام کرد: 15مهر‌ماه آخرین مهلتی است که افراد می‌توانند فرم دعوتنامه را ارسال کرده و به‌عنوان سهامدار نهایی شناخته شوند تا این تاریخ افراد باقیمانده می‌توانند نسبت به تکمیل فرم اقدام کنند. رئیس سازمان خصوصی‌سازی درخصوص سهام عدالت کارگران ساختمان توضیح داد: براساس برنامه گذشته سه میلیون و 300هزار کارگر ساختمانی شناسایی و به سازمان خصوصی‌سازی‌ انتقال داده شدند که سازمان خصوصی‌سازی‌ این تعداد را پالایش کرده و حدود یک میلیون نفر از این افراد در مراحل قبل سهام عدالت دریافت کردند. او با بیان اینکه هشت میلیون نفر کارگر ساختمانی به همراه خانواده‌های خود شناسایی شده‌اند اعلام کرد:

امیدواریم مجوز افزایش تعداد دهک‌ها را بگیریم و بعد از آن سهام آنها را منتشر کنیم. اقدامات مقدماتی و اجرایی هم انجام شده است. احمدوند در مورد علت پرداخت نشدن سود سهام عدالت به سهامداران توضیح داد: تا سال 86سود سهامدارانی که شناسایی شدند پرداخت شد اما براساس ماده صد قانون برنامه پنجم پرداخت سود سهام عدالت ممنوع اعلام شده و مقرر شده است که سود سهام عدالت بابت اقساط به خزانه واریز شود.

کد خبر 184737
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز