چهارشنبه ۸ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۱:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه 27 مارس(7 فروردین) اعلام کرد: آمریکا آماده است در سطوح بالاتری با ایران گفتگو کند.

به نوشته واشنگتن پست، رابرت گیتس در سخنانی گفتگو‌هایی که در ماه جاری در بغداد انجام گرفت و در آن مقامات ایرانی و سوری حضور داشتند را نقطه شروع خوبی توصیف کرد.

رابرت گیتس که در اولین سخنرانی رسمی خود از زمان انتصابش به مقام وزیر دفاع آمریکا حضور یافته بود، بر استفاده از زبان دیپلماسی برای حل اختلافات با ایران و ترکیه و سایر همسایگان عراق تاکید کرد.

گیتس که پیش از عهده‌دار شدن مقام وزارت دفاع آمریکا نیز پیشنهاد‌هایی مبنی بر گفتگو با ایران مطرح کرده بود، در ادامه سخنان خود گفت: مذاکرات منطقه‌ای که اخیراً در بغداد برگزار شد نقطه شروع خوبی برای حرکت به سمت همکاری‌های بیشتر بود، دولت ما آماده است در این راستا به گفتگو‌های بیشتری در سطوح بالاتر بپردازد.

گیتس افزود: همسایگان عراق به ایفای نقشی سازنده در عراق نیاز دارند. آنها باید به‌ویژه نقشی سازنده در ارتباط با آشتی سیاسی در عراق و کاهش خشونت‌ها در این کشور ایفا کنند. او گفت: ثبات در منطقه خلیج فارس برای ما اهمیت حیاتی دارد.

وزیر دفاع آمریکا همچنین اذعان کرد: نباید درباه حکومت ایران، درباره اهداف اتمی آنها، و اهداف آنها در عراق و منطقه خلیج فارس رؤیاپردازی کنیم.

کد خبر 18396

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز