جمعه ۱۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۷
۰ نفر

محمودرضاالهی‌فر* هرچند این روزها در بورس کالا، قیمت مس و آلومینیوم همگام با قیمت‌های جهانی حرکت می‌کند و بازار فولاد هم از وضع با ثباتی برخوردار است اما شمش فولاد در آخر هفته با رشد تقاضا و قیمت روبه‌رو شد.

هفته‌ گذشته قیمت فولاد نوسان چندانی را تجربه نکرد‌، ولی در روز چهارشنبه به‌دلیل رکود حاکم بر بازار فولاد ، ناگهان بازار شمش با رشد تقاضا روبه‌رو شد. قیمت شمش یکی از مؤثر‌ترین عوامل در تعیین قیمت محصولات فولادی ازجمله میلگرد و تیرآهن است، وقتی قیمت شمش در روز چهارشنبه رشد کرد، مطمئنا قیمت‌ سایر محصولات زیر مجموعه هم تحت‌تأثیر قرار خواهند گرفت و قیمت آنها نیز رشد خواهد کرد.

هرچند پیش‌بینی می‌شود قیمت‌های جهانی کاهش پیدا کند ولی در بازار داخل به‌دلیل وضع بازار ارز، قیمت‌ها نوسان دارد و در برخی موارد منجر به افزایش قیمت فلزات می‌شود. حال با توجه به افزایش قیمت شمش و اثر آن روی میلگرد و تیر آهن باید دید وضع بازار ارز در هفته جاری چگونه خواهد بود. درصورتی که این هفته قیمت دلار رو به افزایش باشد، رشد قیمت فولاد هم ادامه می‌یابد در غیراین صورت قیمت‌ها در بورس کالا تغییری نخواهد کرد و حتی ممکن است افت کند.

*کارگزار بورس کالا

 

کد خبر 183759
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز