جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: روسیه هم از وارد شدن به میدان رقابت ها در عرصه نوع آوری های دیجیتالی خبر داد و اعلام کرد بزودی تبلتی خواهد ساخت که با سیستم عاملی متفاوت از سیستم عامل اندروئید از لحاظ امنیتی کار می کند.

تبلت

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از مسکو، رئیس دانشگاه بسیار معتبر تحقیقات هسته‌ای روسیه مدلی از این نوع تبلت را در نمایشگاه تولیدات دیجیتالی برلین به دمیتری روگوزین معاون نخست وزیر روسیه معرفی کرد.

آندری استاریکووسکی در این نمایشگاه به روگوزین گفت سیستم عامل این تبلت همه توانایی‌های سیستم عامل اندروئید شرکت گوگل را به استثنای برنامه‌هایی که از طریق آنها اطلاعات شخصی کاربران به مقر اصلی شرکت گوگل ارسال می‌شود، داراست.

وی خاطر نشان کرد دو نسخه از این تبلت، یکی برای مصارف خانگی و یکی برای صنایع دفاعی روسیه ساخته خواهد شد.

این انتقاد از شرکت گوگل وجود دارد که حجم بسیار بالایی از اطلاعات شخصی کاربرانش را طی سال ها برای خود ذخیره کرده است.

بر اساس این گزارش وزارت دفاع روسیه همواره از این موضوع نگرانی داشته که با استفاده از تبلت‌های موجود در بازار، اطلاعات محرمانه این وزارت خانه به دست آمریکایی‌ها بیفتد.

رئیس دانشگاه تحقیقات هسته‌ای روسیه خاطر نشان کرد کار تولید تبلت ساخت کشورش تا پایان همین سال آغاز می شود و پانزده هزار روبل معادل چهارصد و شصت دلار قیمت گذاری شده است.

نسخه‌ای که برای وزارت دفاع روسیه ساخته می‌شود در برابر ضربه و آب مقاوم بوده و به سامانه راهبری روسی گلوناس که رقیبی برای جی‌پی‌اس (سامانه موقعیت یاب جهانی) محسوب می‌شود، مجهز است.

سیستم عامل این تبلت روسی، روموس نامگذاری شده است.

کد خبر 182959
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز