سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۸
۰ نفر

درست است که برخی از مغازه‌داران با قرار‌دادن جعبه یا وسیله‌ای در جلوی مغازه خود در پیاده رو یا حاشیه خیابان سد معبر کرده و در آمد و رفت دیگران مانع ایجاد می‌کنند، اما با این حال نباید از انصاف به دور بود و همه را به یک چشم دید.

صندلی

مثلا آنچه در این عکس دیده می‌شود، نمی‌توان گفت سد معبر است. فرض کنید که برای خرید به بیرون رفته‌اید و گرما و خستگی بد جوری شما را کلافه کرده است، آن وقت اگر با این صحنه روبه‌رو شوید، چه حالی به شما دست می‌دهد؟ فرد نیکوکاری این دو صندلی را در پیاده رو قرار داده تا همشهریان خسته‌اش دمی در آنها بیاسایند و نفسی چاق کنند.

کیوان حبیب‌زاده، فرستنده این عکس از خیابان دردشت در توضیح کوتاهی نوشته است:این ابتکار خدا پسندانه به‌دست یکی از فروشندگان نیکوکار صورت گرفته است. جالب اینجاست که این فرد خیر بر صفحه کاغذی که روی صندلی‌ها گذاشته ، عبارت مهر‌آمیز «لطفا استراحت کنید» را نوشته است.

اصلا دیدن همین عبارت کافی است تا خستگی را از تن هر رهگذری به در کند. شهروندانی که پس از چند ساعت دوندگی و خستگی گذرشان به این مکان می‌افتد، با دیدن این صحنه پیش خود می‌گویند که در این شهر بزرگ دست‌کم یکی پیدا می‌شود که به یاد آدم باشد. آنها حتی اگر نخواهند یا فرصت نکنند که روی این صندلی‌ها بنشینند، بازهم دعای خیر‌شان را نثار این فرد خیر می‌کنند.

کیک کپک زده!

گویا برخی از شرکت‌های تولید‌کننده مواد غذایی و خوراکی اخیرا علاقه شدیدی به انجام آزمایش‌های علمی پیدا کرده‌اند؛ غافل از اینکه با اینگونه آزمایش‌ها با جان مردم بازی می‌کنند. نیاز نیست خیلی راه دور برویم، هر از گاهی می‌توان در یک بسته کلوچه یا کیک، حاصل یکی از این آزمایش‌های علمی را دید! درست حدس زدید، منظور کپک‌هایی است که گاهی در برخی محصولات غذایی رشد می‌کنند. کارشناسان معتقدند که سفیدک‌ها وکپک‌هایی که روی کیک‌ها ایجاد می‌شوند، به‌دلیل تنظیم نبودن رطوبت ازجمله بالا بودن آن(رطوبت) در این دسته از مواد خوراکی است و بی‌توجهی در مصرف آنها به‌ویژه از سوی کودکان می‌تواند به بیماری‌هایی دامن زند. عکسی را که می‌بینید، توسط مسئولان یکی از مهد‌های کودک‌ برای ما فرستاده شده است. همانگونه که عکس نشان می‌دهد، می‌توان سفیدک و کپک را در بخشی از قسمت جانبی این کیک دید. از نامه‌ای که مسئولان این مهد، پیوست این عکس کرده‌اند، بر می‌آید که این کپک چند روز پیش هنگام صرف صبحانه کودکان در این کیک دیده شد. با توجه به اینکه تاریخ مصرف این کیک تا 30/07/91است و از نظر زمان مصرف ظاهرا مشکلی وجود نداشته ، این سؤال پیش می‌آید که چرا و چگونه چنین وضعیتی حادث شده است؟ در پایان این نامه از شیوع این دست موارد اظهار نگرانی شده و از مسئولان بهداشت کشور خواسته شده تا نظارت و مراقبت بیشتری بر چگونگی تولید این خوراکی‌ها اعمال کنند.

هنر بالکن آرایی

داشتن یک بالکن مرتب و تمیز نعمتی است که همینطور نصیب هر کسی نمی‌شود. این امر نیازمند اندکی سلیقه و خوش فکری است که به‌نظر می‌رسد، عده‌ای به هر شکلی از آن گریزان هستند. به این ترتیب، بالکن آرایی را باید نوعی هنر به‌حساب آورد. با این حال حفظ و نگهداری یک بالکن آراسته و منظم نیازمند دقت و حوصله زیادی است. یکی از دقت‌هایی که باید در اینگونه موارد داشت، جلوگیری از ایجاد مزاحمت‌هایی است که گاه و بی‌گاه این بالکن‌ها می‌توانند برای رهگذران پدید آورند. برخی خیال می‌کنند که همین که به بالکن خانه خود رسیدند و آن را پاکیزه و مرتب نگه داشتند، کار تمام است.

مثلا فردی را درنظر بگیرید که بالکن خانه خود را با چیدن گلدان‌های زیبا و پرورش گل‌های رنگارنگ به یک باغ چشم نواز تبدیل کرده است. این فرد وقتی می‌خواهد به گل‌ها آب بدهد، هیچ توجهی به آنچه زیر بالکن خود می‌گذرد ندارد و به همین علت موقع آب‌دادن به گل‌ها مراقب حجم و گنجایش گلدان‌ها و در نتیجه سر ریز شدن آب از داخل آنها به پایین در پیاده رو یا خیابان نیست. خب نتیجه مشخص است؛ یک عابر بخت‌برگشته هنگام عبور از زیر این بالکن، اول صبحی یک دوش آب سرد رایگان نصیبش می‌شود. تازه خیلی شانس بیاورد که با این دوش، گل و لای همراه نباشد که دیگر کارش در آمده است.

کد خبر 182726
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز