شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۵:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: فلوید لندیس دوچرخه سوار آمریکایی شنبه پس ازآن که نتیجه آزمایش دوپینگ بر روی نمونه دوم او مثبت شد قهرمانی مسابقات دور فرانسه را از دست داد.

 به گزارش آسوشیتدپرس از پاریس اتحادیه بین‌المللی دوچرخه‌سواری (UCI) اعلام کرد که نمونه دوم یا نمونه B لندیس یافته‌های آزمایش بر روی نمونه A مبنی بر وجود مقادیر غیرمجاز تستوتسترون را در بدن او نایید کرده است.

 پس از اعلام نتیجه نهایی مثبت آزمون دوپینگ تیم دوچرخه‌سواری فوناک مستقر در سوئیس در بیانیه‌ای گفت که  روابطش را با لندیس قطع می‌کند و  UCI نیز از فدراسیون دوچرخه‌سواری آمریکا خواست که  اقدامات انضباطی علیه او را آغاز کند.مدیر تور دو فرانس،کریستین پرودهوم، گفت که دیگر لندیس را قهرمان این مسابقات نمی‌شمارد، اما تصمیم‌گیری در مورد سلب عنوان او به UCI مربوط است.او در مصاحبه‌ای تلفنی افزود:" اکنون عزم ما برای مبارزه بر ضد دوپینگ و دفاع از ا ین ورزش باشکوه قویتر شده است."

 اگر عنوان قهرمانی لندیس از او سلب شود، او اولین برنده‌ای در تاریخ 103 ساله تور دو فرانس است که به علت اتهام دوپینگ تاج قهرمانیش را در ای مسابقات از دست می‌دهد.وکیل UCI،فیلیپه وربیست، گفت لندیس تا زمان شروع روند تنبیهی بوسیله فدراسیون دوچرخه‌سواری آمریکا رسما قهرمان تور دو فرانس باقی می ماند.

 لندیس علیرغم نتیجه مثبت دوم هنوز بر بیگناهی خودش اصرار دارد.او در بیانیه‌ای گفت:" من هرگز ماده‌ای غیر مجاز از جمله تستوسترون مصرف نکرده‌ام."لندیس مدعی است که به طور طبیعی میزان تستوسترون خونش بالاست.


 آزمون دوپینگ بر روی نمونه‌های ادرار لندیس در 20 جولای (29 تیرماه) پس از پیروزی لندیس در مرحله هفدهم مسابقه در مسیری سخت در دامنه آلپ از انجام شد. او در این مرحله با فاصله زمانی هشت دقیقه‌ای پیشگام مسابقه تا آن زمان، اسکار پریرو، را پشت سر گذاشت- و تا پایان مسابقات سه‌هفته‌ای  مقام اول را حفظ کرد.


  لندیس 30 ساله ، دوچرخه‌سوار کوهستانی پیشین، هشت بار دیگر در طول مسابقات مورد آزمایش دوپینگ قرار گرفته بود که همه آنها نتیجه منفی داشت.سخنگوی لندیس، مایکل هافمن، این هفته تایید کرد که در نمونه ادراری این دوچرخه‌سوار نسبت تستوسترون به اپی‌تسنوسترون 11 به 1 بوده است که بسیار بالاتر حد طبیعی 4 به ا است.

لندیس برای دفاع از خود یک وکیل آمریکایی مشهور هاوارد جیکوبز را استخدام کرده که تا به حال چندین ورزشکار را در موارد دوپینگ نمایندگی کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز در اول این هفته گزارش داده بود که بررسی با آزمون نسبت ایزوتوپ کربن وجود تستوسترون مصنوعی را در نمونه لندیس نشان داده است- یعنی که او هورمون جنسی مردانه یا تستوسترون را به صورت دارو مصرف کرده است.

لندیس و گروه مدافعش از هنگام مثبت شدن آزمون دوپینگ او توضیحات مختلفی از جمله تزریق دروی کورتیزون برای آرتروز لگن، مصرف مشروبات الکلی در شب قبل از مسابقه، مصرف داروهای تیروئیدی به خاطر کم‌کاری تیروئید، کم آبی بدن و بالاخره وضع ویژه سوخت و ساز طبیعی او را مطرح کرده‌بودند.

گرگ لموند اولین امریکایی که برنده تور دو فرانس شد، در باره وضعیت لندیس گفت:" اگر وجود هورمون مصنوعی درست باشد، تقریبا غیرممکن است که به علل طبیعی تستوسترون بالا رفته باشد. این حرف دستاویزی بیش نیست."با پس گرفتن مقام قهرمانی از لندیس، اسکار پریرو نفر دوم مسابقات صاحب این عنوان خواهد شد.

کد خبر 1825

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز