همشهری آنلاین: جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام روز شنبه 26 اسفند، با حضور اعضای جدید و با دو دستور کار تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ابتدای این جلسه آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع در سخنانی با قدردانی از حسن اعتماد مقام معظم رهبری نسبت به مجمع تشخیص مصلحت نظام، بیانات و رهنمودهای معظم‌له را در جمع اعضای مجمع دلگرم‌کننده و رهگشا دانست و گفت: مجمع در دوره جدید، کوشاتر از قبل به وظایف قانونی خود و در راستای تحقق منویات رهبری عمل خواهد کرد.

وی با تشکر از زحمات و خدمات اعضای دوره قبل، به اعضای جدید خوشامد گفت و حضور آنان را موجب غنی تر شدن تصمیمات مجمع دانست.

در ادامه این جلسه، قبل از ادامه بررسی و تدوین سیاست‌های کلی نظام در بخش مدیریت و نظام اداری، مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص لایحه الحاق ایران به کنوانسیون سازمان کنفرانس اسلامی برای مبارزه با تروریسم بین‌المللی که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود مطرح و پس از بحث نماینده شورای نگهبان و اعضا مقرر شد برای بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع شود.

سپس تدوین سیاست‌های کلی نظام در بخش مدیریت و نظام اداری که از جلسات قبل آغاز شد، ادامه یافت و سه بند دیگر از این سیاست‌ها به شرح ذیل به تصویب رسید:

  • تصدی امور اقتصادی و زیربنایی توسط دولت صرفاً با رعایت سیاست‌های کلی اقتصادی، بویژه سیاست‌های کلی ابلاغی اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسی صورت می‌پذیرد.
  • طراحی نظام اداری امور کشور با رویکرد پایش و ارزشیابی نتایج عملکرد محصول، ارتقای بهره‌وری، تأمین اختیارات لازم برای مدیران و پاسخگویی آنان در قبال مسئولیت‌های محوله.
  • اصلاح نظام امور اداری از طریق انحلال و ادغام، حذف تشکیلات موازی و غیرضرور.
  • ایجاد ساختار سازمانی منسجم و هدفمند، منعطف، کارآمد و زماندار برای دستگاه‌های حکومتی در جهت اهداف نظام بویژه اجرای چشم‌انداز و برنامه‌های توسعه.

ادامه تدوین این سیاست‌ها به جلسات آتی مجمع موکول شد.

کد خبر 18025

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز