گروه بورس: ارزش معاملات سکه در بورس کالا از مرز 9هزارمیلیاردتومان عبور کرد. این رقم بر اساس دلار 1226 تومانی معادل 7.3‌میلیارد دلار است.

بورس کالا

به گزارش همشهری، هرچند ارزش معاملات بورس تهران روز به روز در حال کاهش است اما ارزش معاملات بورس کالای ایران به مدد افزایش ارزش معاملات سکه روز به روز در حال افزایش است؛ به‌طوری که به‌نظر می‌رسد در سال‌جاری معاملات سکه در بورس کالا رکورد جدیدی بر جای بگذارد.

تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ارزش معاملات سکه در بازار معاملات آتی بورس کالا از مرز 9 هزار میلیارد تومان عبور کرده است که این میزان بیش از دوبرابر ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران است. از ابتدای سال‌جاری تاکنون فقط پنج‌هزار میلیارد تومان سهام دربورس دادو ستد شده است و این علامتی است که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران به سمت بازار‌های دیگر سوق پیدا کرده‌اند.

قرارداد آتی چیست؟

قرارداد آتی قراردادی است که فروشنده براساس آن متعهد می‌شود، در سر رسید معین مقدار معینی از کالای مشخص را به قیمتی که الان تعیین می‌شود بفروشد و در مقابل طرف دیگر قرارداد متعهد می‌شود آن کالا را با آن مشخصات خریداری کند. اطلاعات رسمی بورس کالا نشان می‌دهد:

روز به روز بر میزان تقاضا برای خرید سکه در بورس کالا افزوده می‌شود؛ به‌طوری که فقط در نیمه اول مرداد ماه ارزش معاملات سکه با یک جهش به دوهزارو 200 میلیارد تومان رسیده است. به‌نظر می‌رسد با ادامه روند کنونی رکورد سال گذشته بورس کالا که طی آن 13هزارو 100میلیارد تومان سکه در این بورس فروخته شد، شکسته شود.

این اطلاعات همچنین بیانگر آن است که روند معاملات سکه در بورس کالا از ابتدای سال‌جاری تاکنون صعودی بوده است؛ به‌طوری‌که در فروردین ماه امسال سرمایه‌گذاران 1200 میلیارد تومان سکه خریداری کردند که این میزان در اردیبهشت و خرداد به 1900 میلیارد تومان و در تیر ماه امسال به 2800 میلیارد تومان رسیده است.

کد خبر 180170
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز