دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۳
۰ نفر

گروه حوادث: دو سارق مسلح با حمله به پمپ بنزینی در شمال شرق تهران، مالک و کارگران آنجا را تهدید به منفجرکردن پمپ‌بنزین کردند و با سرقت 11میلیون تومان پول نقد پا به فرار گذاشتند.

سرقت حوادث

این سرقت مسلحانه صبح 20 اردیبهشت‌ماه رخ داد و هنوز تحقیقات پلیسی برای شناسایی دزدان مسلح به نتیجه‌ای نرسیده است. مأموران پلیس زمانی در جریان این سرقت قرار گرفتند که دزدان از محل گریخته بودند و صاحب پمپ بنزین در تماس با پلیس 110 آنها را در جریان سرقت قرار داد.

به‌دنبال این ماجرا تیمی از مأموران راهی محل حادثه شدند و به تحقیق از مالباخته پرداختند. این مرد در تشریح ماجرای سرقت گفت: ساعت حدود 8:30صبح بود و من داخل دفتر کارم نشسته بودم که مرد جوانی وارد شد. او گفت که کارت سوختش را در پمپ بنزین جا گذاشته است و درحالی‌که مقابل من ایستاده بود، شروع به بررسی کارت‌های سوخت داخل کشوی میز کردم. در همین هنگام متوجه شدم که مرد جوان اسلحه‌ای از زیر لباس خود خارج کرده و لوله آن را به طرفم نشانه رفته است.

حسابی ترسیده بودم و خواستم فریاد بزنم که دو نفر دیگر هم وارد دفتر شدند. یکی از آنها درست مثل نفر اول اسلحه کمری در دست داشت و با تهدید خواست که روی زمین دراز بکشم. آنها پس از بستن دست‌‌وپایم، مرا پشت میزم انداختند و11میلیون تومان پولی را که داخل گاوصندوق بود سرقت کردند. در همین هنگام یکی از کارگران جایگاه وارد اتاق کار من شد که سارقان او را نیز با تهدید اسلحه روی زمین انداختند و دست و پایش را با دستبند پلاستیکی بستند.

سارقان مسلح پس از سرقت پول‌های داخل گاو صندوق تهدید کردند درصورتی که فریاد بزنیم و سر و صدا کنیم، به مردم و پمپ‌ها شلیک می‌کنند و پمپ‌بنزین را منفجر کرده و به آتش خواهند کشید. ما هم از ترس منفجر شدن پمپ بنزین ساکت ماندیم و دقایقی بعد از فرار آنها با کمک بقیه کارگران آزاد شدیم. با اظهارات این مرد و کارگر جوان که همراه او در دفتر پمپ بنزین گروگان گرفته شده بود، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان مسلح شروع شد.

کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران در نخستین اقدام به بررسی تصاویر ضبط شده در دوربین مداربسته داخل پمپ بنزین پرداختند. با بررسی این تصاویر چهره یکی از دزدان و شماره پلاک خودروی پراید آنها به‌دست آمد. کارآگاهان در ادامه توانستند ردی از خودروی سارقان به‌دست بیاورند اما تحقیقات نشان می‌داد که دزدان قبل از حمله به پمپ‌بنزین، این خودرو را از یکی از خیابان‌های شهر دزدیده بودند. با گذشت چند روز از ماجرای سرقت، خودروی پراید مورد نظر درحالی‌که در یکی از خیابان‌ها رها شده بود کشف شد اما در بررسی داخل آن سرنخی از دزدان به‌دست نیامد.

سرهنگ آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: از آنجا که ردی از سارقان به‌دست نیامده، قاضی پرونده مجوز انتشار تصویر ضبط شده یکی از آنها را در روزنامه‌ها صادر کرده و از کسانی که این مرد را می‌شناسند یا از مخفیگاهش خبر دارند درخواست می‌شود اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 51055501 یا 51055601 در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران قرار دهند.

کد خبر 180169
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز