همشهری آنلاین-هلن صدیق بنای: مجسمه یا ‌نقاشی‌های‌ سه بعدی این هنرمند از ماهی‌های طلایی و قرمز ابتکاری نو و بدیع در دنیای هنر محسوب می شود.

ماهی قرمز

رایوزوکی فوکاهوری یک هنرمند جوان متولد  1973 در ژاپن است. او با استفاده از رنگ، اسید آکریلیک و نوعی صمغ شفاف، نقاشی‌های سه بعدی با برش و روی‌هم قرار دادن لایه‌های زرین و شفاف در واقع نقاشی را در قاب مورد نظر جاسازی می‌کند.

نقاشی‌های این هنرمند از ماهی‌های طلایی یا گولد‌ فیش به چشم بیننده‌ها بسیار واقعی و قابل لمس می‌آیند. این نقاشی‌ها کاملا شبیه عکس‌های است که از ماهی‌های در حال شنا درون ظرف‌های کوچک گرفته شده است. بسیار بدیع و شگفت انگیز است.

این هنرمند با استعداد برای خلق شاهکارهای زنده‌اش با صمغ و آکریلیک کارهای سخت با فرایندی بسیار پیچیده، ظریف و زمان بر انجام می‌دهد. به همین جهت آثار رایوزوکی فوکوهاری را می توان جزء بهترین  هنر‌ها از ترکیب نقاشی و مجمسه سازی دانست.

او با صبوری غیر قابل وصف، ماهی‌های طلایی‌اش را لایه به لایه شکل می‌دهد و صمغ شفاف را به دقت اضافه می‌کند تا نمایی سه بعدی و واقعی به آنها بدهد.

 

ماهی قرمز

کاسه واقعی، قابی برای نقاشی ماهی قرمز‌های کوچولو

ماهی قرمز

این تابلو نمای نزدیک، یک شاهکار هنری از مجموعه نقاشی‌های این هنرمند است. بسیار طبیعی و واقعی به نظر می‌رسند.

ماهی قرمز

این یک گلد فیش نقاشی شده است


با وجود کار‌ سخت، زمان بر، فراینده پیچیده‌ و عجیب و غریب از برش‌ها و اتصال‌ لایه‌ها مانند، عملکرد یک دستگاه چاپگر تری دی، این کار هنری، نتیجه نهایی بسیار عالی و رضایت بخش دارد. در پایان کار، این ماهی‌ها به صورت انیمیشنی زنده و بسیار زیبا به نمایش درمی‌آیند.

رایوزوکی برای آثار خود یعنی این ماهی‌های طلایی زیبا، قابی از ظروف متفاوت مانند کاسه‌های کوچک نقره‌ای و حتی ساقه‌های تو خالی گیاه بامبو استفاده می‌کند.

ماهی قرمز

بی نظیر است

ماهی قرمز

این نقاشی با آن قاب کاسه‌ نقره‌ایش شاهکار است

آثار نقاشی‌های رایوزوکی به گونه‌ای واقعی به نظر می‌رسند که نمی‌توان باور کرد که آنها، تنها با لکه‌های رنگی و نوعی صمغ گیاهی کشیده شده باشند. سبک جدید و عالی او در اجرا و ارائه تکنیکی خاص برای‌ ایجاد عمق فوق‌العاده با لایه‌های رنگی شفاف در خلق این مجموعه، بسیار خلاقانه و بدیع است.

این هنرمند، نمایشگاه‌های متعددی در کشور‌های مختلف برگزار کرده که همه‌ آنها با استقبال خوب مردم روبرو شده است. آخرین نمایشگاه او سال 2012 در لندن پایتخت انگلستان با عنوان "نجات ماهی‌های قرمز"، نمایش مجموعه آثار شگفت انگیزش از ماهی‌های قرمز بود که توجه جهانی را به خود جلب کرد.

کتاب چاپ شده‌ی رایوزوکی فوکاهوری در زمینه نحوه اجرا و خلق آثارش به همراه عکس‌های بسیار زیبا از مجموعه کارهای او به یک کتاب پر فروش هنری تبدیل شده است.

http://www.thisiscolossal.com

کد خبر 179171
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز