همشهری آنلاین: حجت‌الاسلام ذاکری که در زمان فعالیت حزب اعتمادملی به عنوان عضو ارشد آن شناخته می‌شد و با سابقه نمایندگی در مجالس سوم، پنجم و ششم قصد حضور در مجلس نهم را نیز داشت تاکید کرد که از تصمیم اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری بی‌خبر است.

«حجت‌الاسلام محمدباقر ذاکری» در گفتگو با همشهری آنلاین در پاسخ به اینکه آیا خبر تشکیلاتی از گزینه‌ها و تصمیمات اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری دارد، گفت: «خبر تشکیلاتی ندارم. از میان اخباری که پراکنده منتشر می‌شوند، ما هم یک مطالبی می‌شنویم.» 

این نماینده مجلس ششم افزود: «خبر تشکیلاتی از تصمیم اصلاح‌طلبان ندارم و صرفاً تحلیل می‌کنم. به نظرم عارف و جهانگیری فعلاً به عنوان گزینه اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم مطرح شده‌اند تا بیینند اوضاع چگونه است. وگرنه اصلاح‌طلبانی که می‌خواهند واقعاً در انتخابات شرکت کنند و پیروزی نصیب‌شان شود، گزینه اول‌شان شخص آقای خاتمی است.»

وی خاطرنشان کرد: «اگر خود آقای خاتمی گزینه اول اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم است، به او پیشنهاد می‌کنم همان مسیر سال 76 را طی کند. اگر شرایط مساعد بود بیاید در غیراینصورت خودشان را نباید خیلی به زحمت بیاندازند بلکه باید به دنبال یک کاندیدای عاقل، منطقی، دلسور و معتدل اصولگرا باشند. در غیر این صورت شرایط را برای کاندیدای مستقل خودشان مساعد نمی‌بینم.»

وی افزود: «بنابراین اصلاح‌طلبان اگر واقعاً صداقت دارند و می‌خواهند بیایند به کشور خدمت کنند، قبل از مطرح شدن اینکه چه کسی بیاید و چه کسی نیاید، باید آن مسیر و بستر را آماده و لوازم و شرایط را فراهم کنند. مهمترین شرط لازمه‌اش هم سازگاری با نظام است. اگر روزنه امیدی به رویشان باز شد که بسیار خوب؛ واگرنه خود را زحمت ندهند که بعدش مسائل و مشکلات بعدی پیش بیاید.»

کد خبر 179020
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز