همشهری‌آنلاین: مریم صباغ زاده که سالیان متمادی مترصد فرصتی برای انتشار زندگینامه داستانی جلال آل احمد بود، مشغول بازبینی این اثر است که به گفته وی برای اولین بار ناگفته‌هایی از زندگی اسرارآمیز این نویسنده را روایت می‌کند.

به گزارش  همشهری آنلاین به نقل از شبستان، مریم صباغ‌زاده نویسنده‌ نام آشنا  سالیان قبل با دستمایه قراردادن زندگی جلال‌آل‌احمد و گفتگ وگوبا اطرافیان وخانواده جلال همچون زنده یاد شمس آل احمد و سیمین دانشور داستانی درباره زندگی جلال تالیف کرده است.

این کتاب اگر چه قرار بود سالها پیش منتشر شود اما به دلیل احترامی که نویسنده برای همسر جلال، سیمین دانشور قایل بود تا به امروز نیزمنتشر نشده است اما بخش‌هایی از این زندگینامه داستانی در روایات هفتگانه برای سالگرد جلال وهمچنین بخش‌های نیز درسالمرگ شمس در کتاب همشهری منتشرشد.بخش‌های دیگر این اثر داستانی تا به امروز در صفحات تا خورده دفتر این نویسنده باقی مانده است.

مریم صباغ زاده خود درباره این اثر داستانی و اینکه چرا این اثر پس از این همه سال منتشر نشده می‌گوید: این زندگینامه داستانی حاصل ساعت‌ها گفتگو با شمس آل احمد و خود سیمین و البته بخش‌هایی تحقیقی درباره زندگی جلال است که البته وقتی درمورد برخی از موضوعات با سمین حرف می‌زدم با وجود تایید بسیاری از آنها، دلخوری از طرح این نکات را در چهره او می‌دیدم به همین خاطر تصمیم گرفتم تا زمان حیات سیمین این اثر را به طور کامل منتشرنکنم.

وی در ادامه عنوان می‌کند: بخشهای از این کتاب درباره زندگی سردار فاخرحکمت از اقوام نزدیک سیمین است که سیمین از بیان آنها دلخور می‌شد و یا درباره شیوه مرگ جلال آل احمد ،سیمین معتقد بود که جلال آ به خاطر سکته قلبی از دنیا رفته است در حالی شمس و بسیاری از کسان جلال براین باور بودند که جلال چندی قبل از مرگش درگیری شدیدی با ساواک داشته است و توسط افراد ساواک از میان برداشته شده و اینها همه دلایلی بود که من تا زمان حیات سیمین از انتشار این اثر خودداری کنم.

وی درباره انتشار این زندگینامه داستانی عنوان کرد: درحال حاضر زمانی را برای بازبینی نهایی این اثردر نظر گرفته‌ام و چند ناشر نیز برای چاپ آن داوطلب شده اند که امیدوارم به زودی زندگینامه داستانی جلال منتشر شود.

کد خبر 178355
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز