گروه شهرستان‌ها - محمد خادمی: اسفند‌ماه سال گذشته بود که علی نیکزاد، وزیرراه و شهر‌سازی‌، مجتمع مسکونی 350واحدی «نگین مهر» را که از پروژه‌های مسکن مهر ضیاء‌آباد اسلامشهر است افتتاح کرد، اما هنوز این پروژه، مورد بهره‌برداری قرار نگرفته و متقاضیان این واحدها چشم انتظار تحویل کلیدها هستند.

مسکن مهر

زهرا اکبری، متقاضی مسکن مهر اسلامشهر به خبرنگار ما می‌گوید: سال86 برای مسکن مهر نام‌نویسی کردیم و تا‌کنون بیش از 10میلیون تومان به صورت مرحله به مرحله پرداخته‌ایم. پس از مدتی که کار عمران مجتمع مسکونی نگین مهر به پایان رسید به سراغ انتخاب واحد رفتیم اما متأسفانه با وجود اینکه کار به شکل عمرانی تمام شده اجازه ورود به واحدهای این مجتمع را نمی‌دهند. وی که واحد مسکن مهر خود را در بلوک13 مجتمع نگین مهر انتخاب کرده است، می‌افزاید: افتتاح این مجتمع مسکونی اسفند‌ماه سال گذشته از سوی وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت که متأسفانه با وجود گذشت‌چهار ماه از افتتاح آن هنوز هیچ‌یک از متقاضیان نتوانسته‌اند ساکن واحدهای مسکونی خود شوند.

این شهروند اسلامشهری خاطرنشان می‌کند: در حال حاضر ماهانه 310هزار تومان اجاره خانه می‌دهم که امیدوارم هرچه زودتر این واحد‌ها را تحویل دهند تا از هزینه اجاره خانه راحت شوم. رضا مؤمنی، یکی دیگر از متقاضیان مسکن مهر اسلامشهراست. وی به خبرنگار ما می‌گوید: کار عمرانی واحد‌های مسکونی تمام‌شده اما مسئولان به ما اعلام کرده‌اند که یک میلیون و 900 هزار تومان دیگر باید پرداخت کنیم، این در حالی است که هنوز نمی‌دانیم‌ آیا قرار است کلید واحد مسکونی‌مان را تحویل بدهند یا نه؟ وی می‌افزاید: این مجتمع مسکونی هیچ‌گونه مشکلی ندارد اما معلوم نیست به چه دلیل اجازه سکونت داده نمی‌شود.

مؤمنی تصریح می‌کند: نمی‌دانیم باید به کجا مراجعه کنیم و به چه‌کسی بگوییم که کار عمرانی ساختمان‌ها تمام‌شده است، اما واحدها را تحویل نمی‌دهند. این نشان از سوءمدیریت دارد. چرا وزیر مسکن و شهرسازی این پروژه را چندوقتی است که افتتاح کرده اما هنوز مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است؟ فروشنده تنها بوفه این مجتمع مسکونی نیز در این‌باره به خبرنگار ما می‌گوید: قرار بود خرداد‌ماه سال‌جاری بعد از اتمام فاضلاب‌کشی این مجتمع‌ها، واحد‌های مسکونی در اختیار متقاضیان قرار گیرد که متأسفانه این کار عملی نشد. وی اضافه می‌کند: سپس وعده داد شد که شش تیر‌ماه این واحد‌ها تحویل داد می‌شود، که این وعده نیز هنوز محقق نشده است.

وی ادامه می‌دهد: با وجود این روزانه افراد زیادی به این مکان مراجعه می‌کنند و شاهد اتمام کار عمرانی مجتمع‌ها هستند ولی اجازه سکونت داده نمی‌شود و این افراد بسیار ناراحت می‌شوند و با دلسردی از شهرک خارج می‌شوند. وی درپاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینکه چرا در تحویل واحد‌های مسکونی تاخیر صورت می‌گیرد؟ می‌گوید: اینطور که ما شنیده‌ایم، مسئولان معتقدند درصورتی که این مجتمع 350واحدی که افتتاح شده است در اختیار صاحبان خود قرار گیرد، متقاضیان واحدهای دیگر که هنوز کار عمرانی مجتمع‌های آنها به پایان نرسیده است، اعتراض خواهند کرد و این باعث درگیری خواهد شد. براساس پیگیری‌های خبرنگار ما درحالی‌که متقاضیان مسکن مهر مجتمع نگین مهر اسلامشهر از واگذار نشدن واحدهای افتتاح‌شده گله دارند، احداث فضای سبز، برق‌کشی، آب‌رسانی، لوله‌کشی گاز، آسفالت‌کاری، احداث پارک، ساخت پارکینگ و... در این مجتمع به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری است. آخرین خبرها حاکی از آن است که ظاهرأ مسئولان امر واگذاری واحد‌های این مجتمع مسکونی را به پرداخت مبلغ یک میلیون و 900هزار تومان دیگر از سوی متقاضیان مشروط کرده‌اند.

کد خبر 177901

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز