سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۱ - ۰۴:۲۲
۰ نفر

گروه ادب و هنر: نخستین نمایشگاه فروش آثار هنرهای تجسمی نزدیک به یک‌ماه پس ازبرپایی به پایان رسید.

این در حالی است که مخاطبان این نمایشگاه رضایت چندانی از این اکسپو نداشتند. برگزار‌کنندگان این رویداد هنری ترجیح دادند تا پایان تیرماه که مصادف با اتمام زمانبندی بودجه سال 90 است، آمار قطعی فروش آثار اکسپو را اعلام نکنند.

سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسمی که شامگاه یکشنبه در تالار وحدت برپا شده بود، با تأکید بر لزوم اهتمام دستگاه‌های دولتی برای خرید هرچه بیشتر آثار گفت: مجلس تصویب کرده که دستگاه‌های دولتی می‌توانند بودجه عمرانی خود را تا دوماه آینده استفاده کنند. بنابراین آن دسته از دستگاه‌های دولتی که تاکنون وظیفه قانونی خود را در قبال خرید آثار هنری از محل این بودجه عمرانی انجام نداده‌اند، باید بشتابند و تا فرصت باقی است این بودجه را به مصرف برسانند.

او همچنین به بند 19 قانون بودجه سال 90 اشاره کرد و افزود: این بند تمامی دستگاه‌های دولتی و همچنین ارگان‌های زیرمجموعه سه قوه را الزام می‌کند تا یک دهم درصد از اعتبارات عمرانی خود را به خرید آثار هنری اختصاص دهند. درحالی‌که در بسیاری از کشورهای دنیا نیز امور هنری در بخش خصوصی قرار می‌گیرد و دولت کاری به این مسائل ندارد، اما در ایران دولت خود را مکلف کرده است تا با خرید آثار هنری از هنرمندان حمایت کند.

کد خبر 177763

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز