سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۱ - ۰۴:۲۳
۰ نفر

گروه ادب و هنر: درحالی‌که روز یکشنبه سخنگوی شورای صنفی نمایش از حضور سه فیلم «کلاه قرمزی و بچه‌ننه»، «تو و من» و «راه بهشت» در ترکیب اکران‌ماه مبارک رمضان خبر داد، جز فیلم راه بهشت که اکرانش چند روزی است آغاز شده، نمایش دو فیلم دیگر هنوز قطعی نشده است؛ ضمن اینکه حوزه هنری نیز با این استدلال که فیلم خوب و مناسب با حال و هوای‌ماه مبارک رمضان وجود ندارد، طرح اکران شبانه ماه رمضان در سینماهایش را اجرا نخواهد کرد.

سریال های ماه رمضان

اکران چند فیلم که به‌نظر می‌رسد توانایی جذب مخاطب گسترده را داشته باشند، می‌تواند چراغ سینماها را در ایام‌ماه مبارک رمضان روشن نگاه دارد؛ به‌خصوص اینکه قرار است فیلم‌هایی که در قالب طرح اکران ویژه رمضان به نمایش درمی‌آیند با بلیت نیم‌بها به مخاطبان عرضه شوند.

بسیاری معتقدند که عروسک ‏محبوب کلاه قرمزی پس از ‏موفقیت چشمگیرش در ‏جذب مخاطبان تلویزیونی ‏نوروز 91، این بار می‌تواند ‏شوکی اساسی به گیشه ‏سینماهای کشور بدهد. ‏ فیلم سینمایی کلاه قرمزی ‏و بچه ننه جدیدترین ‏ساخته ایرج طهماسب است ‏که از ابتدا گفته می‌شد در ‏اکران عید فطر یا اکران دوم ‏تابستان روی پرده می‌رود. ‏اکنون گویا شورای صنفی ‏نمایش در تلاش است که ‏بتواند حمید مدرسی ‏‏(تهیه‌کننده)، ایرج طهماسب ‏‏(کارگردان) و علی سرتیپی ‏‏(پخش‌کننده) را برای اکران ‏فیلمشان در‌ماه ‏رمضان راضی کند. ‏

البته آنطور که ایسنا نوشته صاحبان فیلم فعلا به ‏اکران آن در‌ماه رمضان ‏راضی نشده‌اند و احتمالا ‏‏کلاه قرمزی و بچه ننه در ‏عید فطر یا حتی بعدتر روی پرده می‌رود. ‏ فیلم سینمایی تو و من ‏دومین اثر محمد بانکی، ‏یکی از فیلم‌هایی است که ‏به گفته سخنگوی شورای ‏صنفی نمایش برای اکران در ‏ماه رمضان اعلام آمادگی ‏کرده است. ‏ در این اثر که یک کمدی ‏اجتماعی در حال و هوای ‏فیلم سینمایی «دو خواهر» ‏است، محمدرضا گلزار، ‏الناز شاکردوست، بهنوش ‏بختیاری، سحر قریشی، ‏شیرین بینا و اشکان بانکی ‏بازی کرده‌اند. ‏ فیلم سینمایی «بی‌خداحافظی» یکی دیگر ‏از فیلم‌هایی است که گفته ‏می‌شود در‌ماه رمضان یا ‏نزدیکی‌های عید فطر روی ‏پرده سینماها می‌رود و اتفاقا ‏این فیلم، قراردادش را هم ‏در شورای صنفی نمایش ‏ثبت کرده است. ‏

بی‌خداحافظی از ابتدای ‏فیلمبرداری‌اش به‌دلیل بازی ‏رضا صادقی (خواننده) در ‏نقش خودش، مورد توجه ‏قرار گرفت و برخی ‏می‌گفتند که این فیلم، ‏داستان زندگی این خواننده ‏کشورمان است که البته ‏گویا تمام داستان فیلم ‏اینگونه نیست اما در هر ‏صورت فیلم در قسمت‌هایی ‏به کلیپ صادقی تبدیل شده ‏است!‏ راه بهشت مهدی صباغ‌زاده ‏یکی از جدیدترین فیلم‌هایی ‏است که هفته قبل روی ‏پرده رفته است. صباغ‌زاده در ‏جدیدترین فیلمش باز هم ‏به سراغ یک موضوع ‏تاریخی رفته و این‌بار ‏داستانی را در زمان به ‏رسالت رسیدن پیامبر اکرم‏‏(ص) روایت می‌کند. ‏

صباغ‌زاده در فیلم جدیدش، ‏از امین زندگانی که فعلا به ‏پای ثابت بازی در فیلم‌های تاریخی بدل ‏شده به‌عنوان نقش اصلی ‏استفاده کرده است و در ‏کنار او رضا رویگری، ‏نسرین مقانلو، الهام حمیدی، ‏رامتین خداپناهی، جواد ‏طاهری، حسن اسدی، ‏حسین توشه، افسانه ‏ناصری، سحر آربین و فریبا ‏طالبی بازی کرده‌اند.

جشنواره فیلم‌های خارجی

جشنواره فیلم‌های خارجی با حضور هفت فیلم در سینماهای تهران و اصفهان برگزار می‌شود. در این جشنواره که از 28تیر‌ماه آغاز می‌شود و تا 17مرداد‌ماه ادامه خواهد داشت، هفت فیلم سینمایی خارجی در سینماهای آزادی، فرهنگ، برج میلاد، پردیس ملت و شکوفه شهر تهران و سینماهای سپاهان و ساحل شهر اصفهان به نمایش درمی‌آید.

براساس برنامه‌ریزی‌‌های به عمل آمده از سوی واحد پخش فارابی، فیلم‌های‌ «درخت زندگی» ساخته ترنس مالیک در روزهای 28تا 31تیر، «پسرکی با دوچرخه» ساخته جان پیر داردن و لوک داردن یک تا سه ، «عقاب» ساخته کوین مک دونالد چهار تا شش ، «جرم هنری» ساخته مالکم ون وایلی هفت تا هشت ، «ما یک پاپ داریم» ساخته نانی مورتی 9تا 11، «النا» ساخته آندری زویاگنیتسف 12تا 14و «اسب تورین» ساخته بلا تار 15تا 17مرداد‌ماه در سینماهای ذکر شده به نمایش درمی‌آیند. این فیلم‌ها به زبان اصلی با صدای دالبی دیجیتال و زیرنویس فارسی نمایش داده می‌شوند.

چنانچه فیلمی مورد استقبال تماشاگران قرار گیرد، زمان نمایش آن تمدید می‌شود و خبرهای تکمیلی از طریق سینماهای نمایش‌دهنده به اطلاع علاقه‌مندان خواهد رسید.

کد خبر 177761

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز