گروه بین‌الملل: تلویزیون رسمی کره‌شمالی ظهر دیروز در پیامی کوتاه از برکناری ری یونگ هو، فرمانده ارتش این کشور به‌علت بیماری خبر داد.

با وجود بیان شدن بیماری به‌عنوان علت اصلی این برکناری، این خبر موجی جدید از پرسش‌ها و گمانه زنی‌ها را درباره اوضاع در کره‌شمالی آغاز کرده‌است. ری یونگ‌هو نقش اصلی را در انتقال قدرت از کیم جونگ ایل، رهبر سابق کره‌شمالی به پسرش داشت. بسیاری از تحلیلگران می‌گویند اگر نقش کمکی این فرمانده ارتش نبود، این انتقال قدرت به این آرامی انجام نمی‌شد.

او علاوه بر فرماندهی ارتش کره‌شمالی، در حزب کارگر این کشور هم از مقام بسیار بالایی برخوردار بود.به گفته تحلیلگران امور کره‌شمالی در سئول که از نزدیک تحولات این کشور را دنبال می‌کنند، به‌دست‌گرفتن فرماندهی ارتش در کره‌شمالی نقشی کلیدی در حفظ قدرت دارد. به همین دلیل اکنون این تغییر موضوعی مهم در کره‌شمالی به‌نظر می‌رسد. بعد از مرگ رهبر کره‌شمالی و به قدرت رسیدن پسر جوانش، تغییرات عمده‌ای در این کشور به چشم خورده‌است. جدیدترین نمونه از این تغییرات، اعلام آزادی‌های بیشتر در خوراک و پوشاک برای مردم و همچنین اعلام برنامه‌های جدید تفریح و سرگرمی است.

کد خبر 177725
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز