یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاهی از آثار نقاشی کیومرث قورچیان، به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاریس برگزار شد.

به گزارش همشهری آنلاین، این نمایشگاه از 26 خرداد برابر با 15 ژوئن به مدت یک هفته در خانه فرهنگ ایران در پاریس برگزار شد.

دکتر احسان الله محمدی، عضو انجمن بین‌المللی پژوهشگران مغز (IBRO) درباره آثار این هنرمند می‌گوید: درآغاز هزاره سوم، ذهن هنرمند درگیر گزاره‌های تصویری جدید از سه جهان (متافیزیک، واقعیت و کوانتوم) گردیده است.

کیومرث قورچیان بانی مکتب جدیدی برمبنای تلفیق تصاویر این سه جهان می‌شود تا باتکیه بروجدان الهی دست به ایجاد موجوداتی شگفت در سطح بوم نقاشی بزند.

این مکتب (متانیکوامMETANAQUM)، با ادبیات انسانی نوینش شادکامی معنوی در قالب یک تعلیق فراگیر و مسئولانه را تولدی دوباره می‌بخشد تا تعریف یگانه‌ای از صلح را برای بشریت به ارمغان آورد.

آبستره، اکسپرسیونیسم یا«کوانتوم» کیومرث قورچیان، انسان را مواجه با تصاویری می‌کند که جهان‌های پی درپی را برای مخاطب تا مرزهای دوردست همراه با تصاویر دینامیک، شکل داده و قابل درک می‌کند.

پارادایم نوین این تصاویر، بردیدنی‌ها و نادیدنی‌ها علامت مثبت می‌زند و از مجموع عادات و احتمالات، افقی نوین و دلنشین برای هزاره سوم ترسیم می‌نماید.

این هنرمند سه تصویر از موجودات محیطی، درون مغزی و کوانتومی را دریک صفحه مبنای زیبایی شناسی قرارداده تا هر مخاطبی را به خود فراخواند.

 

 

 

کد خبر 175778

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز