گروه سیاسی: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه این نیرو همواره بر دشمنان اشراف اطلاعاتی داشته است، گفت: موشک‌های آماده سپاه، پشت دشمنان را به لرزه در آورده است.

سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری در گفت‌وگویی اظهار داشت: انقلاب اسلامی، بحران‌های سختی را تجربه کرده و آنها را پشت سر گذاشته است. وی افزود: بحران‌ها و حوادث بزرگی که گاه یکی از آنها در یک سطح پایین‌تری به یک کشور تحمیل شده، آن کشور را از هم فروپاشیده است. فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: این چالش‌ها و تهدیدها بیشتر سطح جهانی داشته‌اند؛ یعنی در آن اکثر کشورهای قدرتمند استکباری جهان با همه توان خود وارد عمل شده‌اند. سردار جعفری، هشت سال دفاع‌مقدس، تهاجم فرهنگی، جنگ‌نرم دشمن، فتنه 88 و بحران‌های تجزیه‌طلبانه در برخی مناطق مرزی و ترورهای گسترده و تحریم اقتصادی را از جمله این بحران‌ها و چالش‌ها عنوان کرد.

سپاه، مخاطب همه چالش‌ها

فرمانده کل سپاه پاسداران در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اینکه سپاه همواره خود را مخاطب همه چالش‌ها دانسته است، گفت: این نیرو در بسیاری چالش‌های سخت و بحران‌های بزرگ، یک تکیه‌گاه مستحکم بوده و نقشی تعیین‌کننده، ایفا کرده است، مانند ورود به مأموریت‌های امنیتی در شمال غرب و جنوب شرق کشور که هنوز ادامه دارد. سردار جعفری افزود: سپاه پاسداران هرگز در هیچ صحنه‌ای احساس بن‌بست نکرده و همواره بر دشمن اشراف اطلاعاتی داشته و هزینه‌های دشمن را بالا برده و راه‌های نفوذ را بسته است.

وی همچنین بر توانمندی‌های بسیج تأکید کرد و گفت: امروز بسیج، راه دشمن را در زمین بسته است و نیروی زمینی سپاه برای مدیریت و هدایت این سیل عظیم ساختار نیرومندی ایجاد کرده است. وی افزود: مردان دریادل سپاه، توان عظیمی در دریاهای جنوب ایجاد کرده‌اند، شناورها، موشک‌اندازها، مین گذارها، تکاورها و همه در دریا آماده‌اند.

حفظ مرز با گروه‌های سیاسی

وی با بیان اینکه سپاه یک حزب سیاسی نیست، گفت: سپاه با تهاجم سیاسی به انقلاب اسلامی مقابله می‌کند و بر فضای سیاسی مشرف است. فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: سپاه همواره مرز خود را با گروه‌های سیاسی به‌عنوان یک تکلیف شرعی حفظ کرده است و هرگز ازآن عبور نخواهد کرد.

برگزاری رزمایش‌های مشترک سپاه و ارتش

فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره رزمایش مشترک ارتش با سپاه پاسداران گفت: سعی می‌کنیم اینگونه رزمایش‌ها بیشتر باشد و احتمالا امسال دو یا سه رزمایش مشترک با سپاه برگزار می‌کنیم. امیر احمدرضا پور‌دستان اظهار داشت: این رزمایش نیمه دوم سال در یکی از محورهای جنوب شرق کشور برگزار می‌شود. فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: اگر ما در شرایطی قرار بگیریم که ملت در خطر قرار بگیرد از همه اهرم‌های موجود برای دفاع از اقتدار خود استفاده خواهیم کرد که بحث تنگه هرمز یکی از این اهرم‌هاست.

کد خبر 175223

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز