گروه حوادث: دزدان خوشگذران که در جریان یکی از سرقت‌هایشان دکتر داروسازی را به قتل رسانده بودند در ادامه تحقیقات، راز چندین سرقت و آدم ربایی را فاش کردند.

اعضای این باند چهار مرد بودند که با ایجاد تصادف ساختگی دست به سرقت خودروهای مدل بالا می‌زدند. آنها در جریان یکی از سرقت‌ها به یک دکتر داروساز حمله کردند و قصد سرقت تویوتا کمری او را داشتند که با مقاومت وی روبه‌رو شدند. زمانی که دکتر دارو ساز برای جلوگیری از فرار دزدان، از پنجره ماشینش آویزان شده بود، آنها با سرعت زیاد شروع به حرکت کردند که مالباخته بر اثر بر خورد با خودروهای پارک شده در کنار خیابان جان باخت.

اعضای این باند بعد از قتل دکتر داروساز تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند تا اینکه مدتی بعد کارآگاهان در جریان سرقت یک خودروی آزرا قرار گرفتند. دزدان در این سرقت نیز اقدام به تصادف صوری با آزرا کرده و زمانی که راننده از ماشین پیاده شده بود تا ماجرا را بررسی کند، به او حمله و خودروی آزرای وی را سرقت کرده بودند. دزدان بعد از این سرقت، با مشاهده کارت‌های عابربانکی که داخل داشبورد آزرا بود و رمزشان نیز کنار آنها بود، 100 میلیون تومان موجودی کارت‌ها را خالی و همه این مبلغ را صرف خرید طلا، لوازم خانگی و هدیه‌های گران‌قیمت کردند.

درحالی‌که یک روز از ماجرای سرقت آزرا گذشته بود، مأموران پلیس موفق شدند این خودرو را در یکی از خیابان‌های تهران شناسایی و آن را متوقف کنند. راننده جوانی به اسم جمال که قصد داشت با آزرای مسروقه به مراسم عروسی یکی از دوستانش برود. او به اداره آگاهی منتقل شد و‌ در بازجویی‌ها به سرقت این خودرو با همدستی دو برادر به نام‌های احمد و مهدی اعتراف کرد.

بعد از اعترافات مرد سارق، مأموران متوجه شدند احمد و مهدی همان سارقانی هستند که در سرقت خونین تویوتا کمری هم نقش داشته‌اند و در جریان این سرقت دکتر داروساز را به قتل رسانده بودند. با راهنمایی جمال هر دو برادر اسفندماه سال گذشته دستگیر شدند و در بازجویی‌ها گفتند که در این سرقت‌ها فردی به اسم حمید نیز همدستشان بوده است. با دستگیری حمید، باند چهار نفره دزدان خشن منهدم و بازجویی از آنها آغاز شد.

اعترافات جدید

با گذشت چند ماه از دستگیری چهار سارق خشن و شناسایی تعدادی از مالباختگان، راز چندین سرقت و آدم ربایی که از سوی این باند صورت گرفته بود فاش شد. یکی از شاکیان زن جوانی بود که بعد از حضور در شعبه دوم دادسرای جنایی تهران، سارقان را شناسایی کرد. او در توضیح ماجرای سرقت به بازپرس قریشی‌زاده گفت: اول آبان ماه سال گذشته بعد از انجام کاری راهی خانه‌ام در یکی از خیابان‌های شمال تهران شدم.

زمانی که ماشین را پارک کرده بودم تا وارد پارکینگ شوم، خودروی پرایدی با ماشینم برخورد کرد و دو نفر از داخل آن پیاده شدند. آنها به سمت من آمدند و فکر کردم که می‌خواهند تصادف را بررسی کنند اما با تهدید چاقو مرا سوار ماشین خودم کردند و دست و پایم را بستند. آنها که تیغه چاقویشان را زیر گلویم گذاشته بودند مدام تهدید می‌کردند که اگر سر و صدا کنم مرا خواهند کشت. دقایقی بعد مقابل یک دستگاه خودپرداز توقف کردند.

بعد کارتم را گرفتند و با تهدید خواستند که رمز آن را بگویم. پس از آن یکی از سارقان پیاده شد و به مقابل عابربانک رفت. وقتی برگشت گفت که همه موجودی حسابم را کارت به کارت کرده است. آنها سپس طلاهایم را از من گرفتند و مرا از ماشین به بیرون پرت کردند و با سرقت خودروام، پا به فرار گذاشتند.

مالباخته دیگر مرد جوانی است که در تشریح ماجرا گفت: کنار خیابان پارک کرده بودم و داخل ماشینم در حال استراحت بودم که ناگهان یک خودروی پراید با ماشینم برخورد کرد. وقتی از ماشین پیاده شدم چند نفر با چوب و چاقو به سمتم حمله کردند و هر چه پول داشتم را به سرقت بردند. در آن زمان خیابان خلوت بود و آنها با تهدید از من خواستند که کارت عابربانک به همراه رمزش را در اختیارشان قرار دهم. آنها هر چه پول در حسابم بود به‌حساب خودشان منتقل کردند و متواری شدند.

به گزارش همشهری، در حال حاضر چندین شکایت مشابه دیگر نیز پیش روی مأموران قرار گرفته که نشان می‌دهد دزدان خشن با راه‌اندازی باندی سازمان یافته و با ایجاد تصادف صوری، سرقت‌های خشن زیادی را در نقاط مختلف پایتخت انجام داده‌اند. آنها تمامی سرقت‌ها را با استفاده از خودروهای مسروقه انجام می‌دادند تا ردی از خودشان بر جا نگذارند. اعضای این باند همه پول‌هایی را که از راه دزدی به‌دست می‌آوردند صرف خوشگذرانی می‌کردند. تحقیقات از این باند برای کشف دیگر سرقت‌ها و جرائم احتمالی‌شان ادامه دارد.

کد خبر 175192
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز