همشهری آنلاین: معاون بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم از ارسال نامه ای به ریاست جمهوری خبر داد و گفت: در این نامه وزارت علوم آمادگی خود را برای حل مشکلات کشور با کمک سه هزار دانشجوی بورسیه فعال داخل اعلام کرد.

حسن مسلمی نائینی در گفتگو با مهر گفت: در این نامه قید شده که وزارت علوم در این رابطه مبلغی هم مطالبه نمی کند فقط مبلغ پرسنلی را تقبل کنند کافی است.

وی ادامه داد: نامه مذکور از طریق ریاست جمهوری به وزارت خانه و موسسات ارسال شده و تا کنون وزارتخانه های آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد، وزارت نیرو، سازمان حج و زیارت، شرکت نفت و گاز آمادگی خود را برای همکاری با وزارت علوم اعلام کرده اند.

معاون بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم افزود: برخی از شرکت ها و وزارتخانه های مذکور لیست نیازهای خود را اعلام کرده اند بنابراین کمیته های مشترکی تشکیل شده که برنامه آن تعریف این نیازمندیها در غالب عنوان پروژهای دکتری است.

وی خاطرنشان کرد: تنها مشکلی که وجود دارد تبدیل موضوعات به رساله است به عنوان مثال وزارت نیرو بیشتر از 300 تا موضوع ارسال کرده اما شاید یکی دو تا از این موضوعات قابلیت تبدیل به رساله دکتری را داشته باشد بنابراین اساتیدی را دعوت کرده ایم تا در این زمینه کمک ما باشند.

کد خبر 174866

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز