مراسم اربعین حسینی و سالگرد درگذشت حاج سیداحمد آقا خمینی عصر روز شنبه 19 اسفند با حضور مقام معظم رهبری در مرقد مطهر حضرت امام‌ره برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی طی سخنانی با اشاره به حضور میلیونی زائران حرم امام حسین‌ع در کربلا در حالی که خطر جانی آنها را تهدید می‌کند، گفت: قدرتمندانی که در صدد آسیب‌رساندن به جهان اسلام هستند از شرایطی که امروز در کربلا دیده می‌شود درس بگیرند. ممکن است در جاهای دیگر نیز اجتماعاتی بزرگ تشکیل شود اما هدفی که این اجتماعات دارد با آنها متفاوت است که جای تامل و توجه دارد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به نقش یادگار حضرت امام در انقلاب گفت: حاج احمد آقا همواره در مبارزه تاثیر‌گذار بود و از ابتدای مبارزه حرکت‌های امام را یاری می‌کرد. بعد از رحلت حضرت امام هم توانست آثار گرانبهای حضرت امام را حفظ کند؛ اسنادی که هر کسی می‌تواند از آن استفاده کند و برای آیندگان است.

وی در ادامه با اشاره به مسائل روز، خطاب به بوش و دولتمردان آمریکایی اظهار داشت: اگر شما سیاستمدار هستید و یا مشاور دارید، نگاهی به اربعین حسینی و جهان اسلام، به‌ویژه در ایران و عراق بیندازید و ببینید که نمی‌توان با این مردم کاری کرد. اگر شما توانستید شاه و امریکا را در مقابل امواج خروشان مردم در انقلاب 57 حفظ کنید، در اینجا هم می‌توانید پیروز شوید. آن روز که از امروز نیرومند‌تر بودید شکست خوردید. امروز هم می‌خواهید همان اشتباه قبل را تکرار کنید.

در این مراسم رئیس جمهوری و تنی چند از مقامات کشوری و لشکری حضور داشتند.

کد خبر 17482

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز