گروه حوادث: پلیس در تعقیب مدیرعامل یک شرکت کاغذی است که دست به کلاهبرداری میلیونی از مهندسان زده است.

25شهریور سال86 یک مهندس راه‌و‌ساختمان به کلانتری 137نصر رفت و مدعی شد که در دام کلاهبرداری مدیرعامل یک شرکت کاغذی گرفتار شده است. وی در توضیح ماجرا گفت: از طریق آگهی و تبلیغات در جریان فعالیت یک شرکت مهندسی قرار گرفتم که در زمینه صدور برگه‌های مهندسی و تأیید نقشه‌های ساختمانی فعالیت می‌کرد.

وی افزود: برای کارم به این برگه‌ها نیاز داشتم و به همین دلیل به آدرس شرکت در منطقه گیشا رفتم و با پرداخت شش‌میلیون و پانصد هزار تومان اقدام به دریافت برگه‌های مهندسی و مهر نقشه‌ها کردم. اما چند روز بعد، پس از بررسی برگه‌های مهندسی توسط دفترخانه و شهرداری متوجه شدم همه این اوراق جعلی هستند و من در دام یک کلاهبردار گرفتار شده‌ام.

بعد از اعلام این شکایت مأموران اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران با دریافت دستور قضایی به محل شرکت رفتند و منشی را تحت بازجویی قرار دادند. وی گفت: حدود 20روز پیش از طریق آگهی تبلیغاتی به‌عنوان منشی در این شرکت مشغول به کار شدم. مدیرعامل شرکت به نام مهران مدعی بود که شرکت درخصوص فعالیت‌های ساختمانی کار می‌کند و هر بار برگه‌های مهندسی و مهر نقشه‌ها را که آماده بودند به من تحویل می‌داد تا به مشتریان شرکت که همگی آنها نیز مهندس راه و ساختمان بودند تحویل دهم.

من نیز پس از گرفتن پول در قبال برگه‌ها بدون آنکه اطلاعی از جعلی بودن نقشه‌ها داشته باشم آنها را به مشتریان تحویل می‌دادم. کارآگاهان اداره سیزدهم در ادامه رسیدگی به این پرونده موفق به شناسایی تعدادی دیگر از مالباختگانی شدند که به همین شیوه و شگرد هدف کلاهبرداری قرار گرفته بودند. تیم تحقیق در مرحله بعدی اقدام به بازرسی دقیق شرکت کرد و متوجه شد که مدیرعامل شرکت با استفاده از مدارک شناسایی به سرقت رفته از مرد جوانی خود را به جای او معرفی کرده و بعد از ثبت یک شرکت کاغذی دست به کلاهبرداری از مهندسان زده است.

سرهنگ فریدون رهبریان، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: با توجه به متواری بودن متهم پرونده و احتمال ارتکاب جرائم مشابه دیگر، مجوز انتشار عکس او از سوی بازپرس پرونده صادر شده و از کسانی که از مخفیگاه این متهم فراری خبر دارند درخواست می‌شود اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 51055434 و 51055513 در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران قرار دهند.

کد خبر 174750
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز